Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi med Victorinox

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har du en Victorinoxkniv ? Detta behändiga multiverktyg.

Är säkert en typisk kill-grej men jag har haft två stycken länge. En köpte jag för länge sedan i Bryssel när jag tågluffade. Praktiskt att ha allt samlat. Jag har en jätteliten också som går att få ned i en liten necessär. Jag vet att det är knivförbud men vad skulle man kunna göra med en sådan minimal kniv ? Mina naglar är nog en större risk för allmänheten än den lilla kniven. Använder mest saxen till att klippa olika saker och nagelfilen till att fila naglar.

Haha, KaRo, du är för kär!

Ja, du menar väl min kommentar om naglar antar jag.
Jamen har du någon Victorinox då och vad använder du den till ?

Är det bara victorinox som räknas; eller är det multiverktyg i allmänhet som räknas.

Lämnar inte huset utan en Leatherman Wave...

Victorinoxen gav jag bort till Pappa.

En Victorinox Cybertool är alltid bra att ha till hands. Passar bra till mindre datorservice

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-07-27 18:35

Jag har haft "orginal" Leatherman:en sen lumpen ('95) och den håller fortfarande. De har väl 25 års garanti.

Nästa multitool jag köper blir en Leatherman Skeleton CX.

(Inget ont om Victorinox KaRo )

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-27 19:00

Klart man har en orginal Leatherman sedan -98. De röda känns så plastiga.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-07-27 19:05

Jag har både en Victorinox och en Wenger. Det perfekta verktyget, fick min Wenger för 15 år sedan kanske. Ersatte den förra året med en Victornix. Båda är standard swiss army knife

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-07-27 20:49

Jag har TVÅ Victorinox, modell stor. En present från en moster (jag tackar och bugar) och en som jag köpt själv (inträffade ung. samtidigt) och en Leatherman Tool (orginalet) som jag köpte i USA för hur många år sen som helst.

Den ena Vican har jag i skytteväskan, bara för att veta var den är. Den andra plus Leatherman har jag i verktygsskåpet.

Plus för Victorinoxen, korkskruv, såg, förstoringsglas, pincett.
Plus för Leatherman, tång med avbitare, riktig kniv.

Jag har försökt få frun intresserad av att ha en Victorinox i handväskan, rätt förgäves skall tilläggas...

KOnstigt för jag tycker att som tjej så har man väl minst lika mkt nytta av en.
Hon lånar gärna min kniv/multiverktyg när hon skall

Ta bort prislappar
Ta bort ludd på en tröja
KLippa av en tråd
Skruva till galasögonskalmen
Öppna en öl
Böja till ett örhänge
Skruva till en skruv
etc
etc

Min förra svägerskas pappa har ett roligt Victorinoxminne.
Det lilla knivbladet använder man ju så ämrans sällan att det förblir sylvasst... han skulle fälla in det och tryckte tummen rätt hårt mot - från fel håll.
Skar upp säkert 4-5cm av tummen in till benet.... Fy fasen vad det rann blod...

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2008-07-28 16:03

Var kan man köpa leatherman i Göteborg?

komplett.se, sen hämta ut den på Kruthusgatan (är det va'?)

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2008-07-28 16:32

Tänkte känna på den först om det är något för mig.

Ursprungligen av onnyt:

Tänkte känna på den först om det är något för mig.

Be att få känna på denna med en gång.....priset 40.000 dollar

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-08-01 09:46
Ursprungligen av adress@mac:

Be att få känna på denna med en gång.....priset 40.000 dollar

Den där kommer man aldrig ta ur asken som den ligger i jue

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-08-04 10:00

Har en gul Victorinox Classic SD, En Leatherman Micra och en liten Wenger av äldre model.

Hade en Leatherman köpt -97 med tång, diamantbryne med skåra för krokar och en vågtandad kniv bla. Hade den alltid i bältet. När jag flög lade jag den alltid i det incheckade bagaget och det fungerade fint ända tills mitt flyg från Köpenhamn var sent till anslutningsflyget och jag fick bära mitt bagage genom säkerhetskontrollen då incheckningsdisken var stängd. De nitiska vakterna på Arlanda kund inte tänka sig att ta mitt bagage 20 m till bagageluckan åt mig.
Istället skulle jag måsta knalla ner till en annan disk, checka in kniven där i en speciell påse och sedan komma tillbaka.
Givetvis kunde dom inte garantera att flyget inte gick medan jag gjorde detta. Så för att slippa allt problem med vad missat flyg innebar fick dom ta mitt verktyg, blev nog någon vakt där som blev glad över den.

Jag sörjer den fortfarande och har inte hittat en värdig ersättare ännu

Ursprungligen av MatsOlov:

Har en gul Victorinox Classic SD, En Leatherman Micra och en liten Wenger av äldre model.

Hade en Leatherman köpt -97 med tång, diamantbryne med skåra för krokar och en vågtandad kniv bla. Hade den alltid i bältet. När jag flög lade jag den alltid i det incheckade bagaget och det fungerade fint ända tills mitt flyg från Köpenhamn var sent till anslutningsflyget och jag fick bära mitt bagage genom säkerhetskontrollen då incheckningsdisken var stängd. De nitiska vakterna på Arlanda kund inte tänka sig att ta mitt bagage 20 m till bagageluckan åt mig.
Istället skulle jag måsta knalla ner till en annan disk, checka in kniven där i en speciell påse och sedan komma tillbaka.
Givetvis kunde dom inte garantera att flyget inte gick medan jag gjorde detta. Så för att slippa allt problem med vad missat flyg innebar fick dom ta mitt verktyg, blev nog någon vakt där som blev glad över den.

Jag sörjer den fortfarande och har inte hittat en värdig ersättare ännu

Alltid undrat om inte de jävlarna säljer sånt vidare.
Tror inte ett skit på att det lämnas till destruktion el likn.

Snarare att de delar upp "bytet" efter skiftet.

Varför kan de inte ha en bunte Jiffybags och ta bra betalt för att skicka gunket?

1
Bevaka tråden