Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

T68i, Bluetooth = långsamt...

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Måste man verkligen leva med att uppkopplingen dator -> mobil via blåtand endast går i 9.600? Kan man verkligen inte skrämma upp det mer än så?
I så fall, hur?

/Mattias

Nja, det skall nog gå fortare. För det första beror det på vilken operatör du har.
Med Telia skall du kunna köra med 3 x 9.600 = 28.800 man använder alltså 3 tidsluckor.
Sedan beror det på om du har rätt modemskript. Har du GPRS eller kör du "vanligt". Det finns en länk här på 99mac till en site med modemskript för ericsson. Sök...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Micke W:
Nja, det skall nog gå fortare. För det första beror det på vilken operatör du har.
Med Telia skall du kunna köra med 3 x 9.600 = 28.800 man använder alltså 3 tidsluckor.
Sedan beror det på om du har rätt modemskript. Har du GPRS eller kör du "vanligt". Det finns en länk här på 99mac till en site med modemskript för ericsson. Sök...

Ahh, det finns hopp...
Jag kör Comviq/Tele2.
Jo, i en diskussion här nån stans fanns lite modemscript för Ericsson GPRS, lyckades inte få nått av dem att funka. Skall testa igen, nu vet jag ju i alla fall att det funkar (sitter just nu på Debenhams, kaffe i vänster hand och blåtandssurfar).

/Mattias - testar vidare

Så som jag förstått det är det enda du behöver ett GPRS konto med uppkoppling så sätter du i Blutooth preferenserna i OSX att du vill använda ditt Bluetooth modem för att surfa . 9600 är ju ett traditionellt modem scrip, behövs inte med bluetooth. kolla på apple support och sök på bluetooth, jag hittade e massa nyttigt där, SKIPPA den inbyggda hjälpen den visar bara halva sanningen...
Du använder 10.2.1?

1
Bevaka tråden