Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macpub den 13 augusti i Sundsvall

Tråden skapades och har fått 81 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Norrlands huvudstad har åter igen äran att inbjuda er till en träff där vi pratar om allt som rör sig på 99. Självklart är det Sundsvall Norrlands huvudstad som tar detta initiativ först! De andra "mindre" byar norröver har glömt hur man gör.

Den 13 augusti ses vi på Mercat Cross (ligger i anslutning till Scandic hotell och biografen) klockan 18.00 för mat, dryck och prat. D.v.s det är valfritt hur man väljer kombinera de tre sakerna.

Senast redigerat 2008-08-01 13:36
  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-07-26 10:26

du bör kanske skriva rätt datum i topic?

Tyvärr kan jag inte komma då jag åker till skövde den 10:e (studerar där), men får önska er lycka till och hoppas att ni har så kul ändå

Ursprungligen av High|ander:

du bör kanske skriva rätt datum i topic?

Tyvärr kan jag inte komma då jag åker till skövde den 10:e (studerar där), men får önska er lycka till och hoppas att ni har så kul ändå

Jo, det blev fel i rubriken. Skrev inlägget på min iPhone, så det blev lite fel på den. Har ändrat nu i tråden, men får se om det uppdateras på forumet också och inte bara i tråden.

Det är den 13 augusti som gäller och inget annat.

Tråkigt att du inte kunde vara med. Du får hälsa Västergötland från mig. Jag brukade tillbringa somrarna nere i Skövde när jag var barn.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-07-27 12:44

Kanon, jag kommer.
Perfekt tid och plats. Nästan som att någon tänkte på mig...
Dock är det alltid lika svårt att bestämma en tid som passar alla.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-07-27 12:57

Deltagare:

  • Sidde

  • G.Lindqvist

  • ztaafen

  • Cogito ergo Mac

  • PatNil

Eventuella/obekräftade deltagare:

  • Mattias Hedman

  • Henil

  • Slice

  • Vän till G.Lindqvist

  • Klas, en vän till många

  • Två vänner till Hedman

  • pick-me-up

Jag uppdaterar denna lista eftersom

Senast redigerat 2008-08-11 19:27

Jag är nog i Sundsvall då, så ni kan skriva upp mig.

Trevligt. Mitt i veckan och nära har jag också. Jag kommer.

Senast redigerat 2008-07-27 21:18

Kul att vi börjar bli några stycken. Har ev. två kompisar som ska haka på.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2008-07-27 22:52

Jag kanske dyker upp.

Synd bara att det inte blir grillat denna gång och att Mercat Cross (det är SÅ de heter) vad jag vet inte har någon uteservering. Kanske kan vi när vi träffas planera in en till träff innan vintern gör sitt intåg...

Jag kanske kommer... Det är mitt i barnläggardags så jag har lite svårt att komma loss då. Men jag ringer och kollar vid 20 om det fortfarande är igång så kommer jag då.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Jag kanske kommer... Det är mitt i barnläggardags så jag har lite svårt att komma loss då. Men jag ringer och kollar vid 20 om det fortfarande är igång så kommer jag då.

Klart vi är igång då... frågan är om mr Hedman är igång då.

Ursprungligen av G.Lindqvist:

Klart vi är igång då... frågan är om mr Hedman är igång då.

Du ska bara veta hur snabbt jag kommer komma fatt er och förbi er även om jag kommer kl 20.30.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-07-28 12:18

Onsdagen den 13 aug kl 1800, check. Jag kommer.

Om jag kommer loss så dyker jag upp!

Kan tyvärr inte säga säkert nu.

- Slice -

*asg* Slice för i helvete...

Såg genom en annan tråd att det fanns en switcher i stan. Frågan är om det finns någon som kan övertyga honom om att komma med tanke på att han redan verkar ha bestämt sig för hur Macanvändare är: http://www.99.se/switcher-byt-till-mac/247912-hur-introverta-r-mac-anv-ndare.html#post1581688

Kanske någon som vet vem det är...

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-08-07 16:12
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Såg genom en annan tråd att det fanns en switcher i stan. Frågan är om det finns någon som kan övertyga honom om att komma med tanke på att han redan verkar ha bestämt sig för hur Macanvändare är: http://www.99.se/switcher-byt-till-mac/247912-hur-introverta-r-mac-anv-ndare.html#post1581688

Kanske någon som vet vem det är...

Ja det är jag som är jag... :).

Tyvärr som det ser ut just nu kommer jag att vara upptagen med att gjuta garageplatta den 13:e men jag hoppas att det blir fler tillfällen...

/Jens (som snart har parat ihop iMac:en med min nya EX470 - just nu pratar de bara iTunes och inte TimeMachine med varandra. Hmmm, såg nyss att det nog inte går med TM på SMB-share tyvärr så det blir väl mer Jobs-HW i form av AP-Extreme)

Ojojoj Hedman om du visste hur mycket jag har att göra innan den 20:e.

Ursprungligen av - Slice -:

Ojojoj Hedman om du visste hur mycket jag har att göra innan den 20:e.

Två timmar eller tre borde gå att komma ifrån?

Tänk lite god dryck och mat tillsammans med 99-snack. O:-)

Ursprungligen av - Slice -:

Ojojoj Hedman om du visste hur mycket jag har att göra innan den 20:e.

Klart jag vet det men det är inte första gången du säger att du kanske ska komma.
Jag bara jäklas med dig.

Och räknar med att du ställer in 17.55 den 13.

Senast redigerat 2008-08-01 15:02

Apropå vad jag skrev ovan om switchern så såg jag i nämda tråd att han visst avsåg komma på puben...

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-08-01 15:02
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Apropå vad jag skrev ovan om switchern så såg jag i nämda tråd att han visst avsåg komma på puben...

Ser det, la till honom som eventuell deltagare nu.

Kan bero på att jag bjöd in honom så ni får vara snälla med honom.

Jag tycker du ska skriva upp de som ska komma med Gustav också. Han ska ha två stycken med sig.
Jag har även mejlat de på Mitthögskolan och en annan kille som sköter om Mediegymnasiet. Vi får se vad de säger.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-08-01 15:15
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Jag tycker du ska skriva upp de som ska komma med Gustav också. Han ska ha två stycken med sig.
Jag har även mejlat de på Mitthögskolan och en annan kille som sköter om Mediegymnasiet. Vi får se vad de säger.

Är en av dessa vänner eventuellt Gustavs arbetskamrat Klas? Jag bjöd också in honom nämligen, han kunde tänka sig dyka upp.

Ursprungligen av Sidde:

Är en av dessa vänner eventuellt Gustavs arbetskamrat Klas? Jag bjöd också in honom nämligen, han kunde tänka sig dyka upp.

Bra Sidde, Klas ska haka på. Samt att jag nog har en till kompis som är sugen att haka på.

Tur är kanske att vi har valt att stanna inne på träffen. Vädergudarna är just nu hårda mot oss som har semester, d.v.s. den här veckan. Hoppas visserligen på bättre väder nästa vecka!

Senast redigerat 2008-08-06 13:57

Blir många nya. Kanske får fixa namnskyltar

Nejdå vi sätter gamlingarna i sitt eget hörn så får de nya prata med varandra.

Jag pratade med Robert och hans kompis namn som jag förträngt namnet på (förlåt). Kompisen verkade mer sugen än Robert. Jag får bearbeta lite till.

Bevaka tråden