Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jaguar + T68i + Bluetooth= Massa kul

Tråden skapades och har fått 52 svar. Det senaste inlägget skrevs .

På något underligt sätt landade Mac OS X 10.2 6C115 på min dator får nån vecka sen. Några dar senare köpte jag en T68i och idag kom min Bluetooth adapter.

Det jag kan säga är att det är extremt mycket kul!!! Man kan se på datorskärmen vem som ringer, ringa upp, skriva SMS, skicka v-cards med telefonnummer från Adessbook utan att behöva nudda telefon.

Det var dock lite pyssel att få allt att funka men med tanke på att 10.2 är beta så var det ändå ok.

Jag råder alla att skaffa mobil med Bluetooth, en Bluetoothadapter och även 10.2 när det kommer.

Det enda jag saknar nu är iSync för att enklare kunna synka telefon<-> dator.

Jag svarar gärna på frågor om nån vill veta mer.

  • Oregistrerad
  • 2002-08-09 00:05

Jag väntar också på min BT-adapter: Beställde du din från AppleStore?

Om du vill synka telefon och Adressbok kan du titta på MobileSync tills dess att iSync kommer om någon månad.

MobileSync

En kort fråga ang Build 115. Finns alternativet "Använd små symboler" under menyvalet "Anpassa verktygsfältet... " i Finder på samma sätt som i mail.app?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: kvirran:
Det var dock lite pyssel att få allt att funka men med tanke på att 10.2 är beta så var det ändå ok.

Så mycket beta är det inte längre, ryktet säger ju att det var 115 som blev GM, dvs den version som senare släpps som skarp.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Adrian B:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: kvirran:
Det var dock lite pyssel att få allt att funka men med tanke på att 10.2 är beta så var det ändå ok.

Så mycket beta är det inte längre, ryktet säger ju att det var 115 som blev GM, dvs den version som senare släpps som skarp.

Måste det nödvändigtvis vara GM versionen som sedan släpps skarpt då?Kan de inte hinna få ut en seed till som är lite vassare som de bestämmer sig för att släppa?

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2002-08-09 07:58
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: kvirran:
[QB]
Jag råder alla att skaffa mobil med Bluetooth, en Bluetoothadapter och även 10.2 när det kommer.
[QB]

Sitter med en nyinköpt T39 och väntar på skatteåterbäringen så jag kan beställa blåtandsadaptern och 10.2. Skulle egentligen ha köpt en T68i, men fick en ny T39 för 2200:- och då tyckte jag att jag kan stå ut med T39:ans Delldesign, iiirrk.

Undrar egentligen hur många mobiltelefoner 10.2 och iSync kommer att sälja i det här forumet, kanske läge för omröstning?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2002-08-09 09:21

>Kvirran. Vad kul det låter allt, berätta mer.
Jag har också beställt en Bluetoothadapter, från Office i Sundsvall. Den skulle inte komma förrän i september!
Så kollade jag på en datakabel med USB-anslutning, den fanns det inget leveransdatum på alls. Det gäller att ha tålamod.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2002-08-09 09:25

"Undrar egentligen hur många mobiltelefoner 10.2 och iSync kommer att sälja i det här forumet, kanske läge för omröstning? "
(Hur sjutton gör man quote?)

Ja, jag har helt klart valt Ericsson T69i pga kompatibiliteten till Mac

T69i?

Jag gissar på tryckfelsnisse... Eva menar troligen t68i dåra..

Jo, jag antar det jag med. Men det var faktiskt nån annan i en annan tråd som också skrev T69, så till slut börjar man ju undra om dom vet nåt som jag inte vet...

  • Medlem
  • 2002-08-09 11:14

om nu 6C115 råkat "landa" på din dator så kan man faktiskt få iSync att landa också om grabbarna i kontrolltornet sköter siga alltså

/majk

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christoffer Larsson:
Måste det nödvändigtvis vara GM versionen som sedan släpps skarpt då?Kan de inte hinna få ut en seed till som är lite vassare som de bestämmer sig för att släppa?

Golden Master betyder generellt att det är den version som senare blir master för skivorna som ska tryckas upp. Men som jag förstått det så har Apple en lite lösare definition på det, så det kan komma att ske ytterliggare nån ändring innan den blir skarp till slut. Sen så var det ju en del diskussion om att 115 bara var en kandidat för GM från början, men enligt Think Secret så spikades den sen till GM också.

  • Oregistrerad
  • 2002-08-09 12:33

Inte för att vara petig men var inte 6C115 GM Candidate d.v.s. just en kandidat till GM och inte GM.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: PageNotFound. /Per:
Inte för att vara petig men var inte 6C115 GM Candidate d.v.s. just en kandidat till GM och inte GM.

Helt rätt, men sedan så har den tydligen gått igenom utvecklarnas tester utan större problem. Så den förklarades för GM sen

Kul man skall ha med iSync sen, råkar känna till att det cirkulerar en beta av iSync, men som tydligen inte skall funka så bra. Men det låter jag vara osagt (har inte testat själv så....), jag väntar tålmodigt på att både Jaguar och iSync skall komma. Jag glömde nästan iCal ju!

Är det någon som har koll på om Ericsson´s P800 kommer att fungera med iSync?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Niklas Lundqvist:
Är det någon som har koll på om Ericsson´s P800 kommer att fungera med iSync?

Verkar konstigt om SonyEricsson inte kastar in BlueTooth tekniken i en såbn dyr telefon som det kommer att bli när den släpps

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Adrian B:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: kvirran:
Det var dock lite pyssel att få allt att funka men med tanke på att 10.2 är beta så var det ändå ok.

Så mycket beta är det inte längre, ryktet säger ju att det var 115 som blev GM, dvs den version som senare släpps som skarp.

Jo. Men även om systemet är GM så behöver ju inte Bluetooth vara det. Jag tycker Bluetooth beter sig lite för instabilt för att vara en "färdig" produkt.

[quote]quote:Skapades ursprungligen av: Christoffer Larsson:
[b] [quote]quote:Skapades ursprungligen av: Niklas Lundqvist:
[b]Är de

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Fredrik Tamm:
Jag väntar också på min BT-adapter: Beställde du din från AppleStore?

Jag beställde min från Applestore sent i tisdags kväll. Den skickades på onsdagen och jag hade den på torsdag. Rätt ok.

En kort fråga ang Build 115. Finns alternativet "Använd små symboler" under menyvalet "Anpassa verktygsfältet... " i Finder på samma sätt som i mail.app?[/QUOTE]

Det finns tyvärr inte. Det man kan välja på är Text & Icon, Icon only. Text Only.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Eva:
>Kvirran. Vad kul det låter allt, berätta mer.
Jag har också beställt en Bluetoothadapter, från Office i Sundsvall. Den skulle inte komma förrän i september!
Så kollade jag på en datakabel med USB-anslutning, den fanns det inget leveransdatum på alls. Det gäller att ha tålamod.

Din stackare......så länge skulle jag aldrig stå ut att vänta. Beställde min från Applestore sent i tisdags kväll, dagen efter skickades den och igår fick jag den. DET är lagom leveranstid.

Ett tips till er som har just 10.2 + Bluetoothtelefon + Bluetooth och vill skicka SMS från datorn via Adressbook. Numret måste vara i följande format:
+46705123456.

Det går inte att skriva 0705123456.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: kvirran:
Ett tips till er som har just 10.2 + Bluetoothtelefon + Bluetooth och vill skicka SMS från datorn via Adressbook. Numret måste vara i följande format:
+46705123456.

Det går inte att skriva 0705123456.

Kan det vara så att det måste vara lite internationellt när man skicakr via datorn?Hur vet du var SMS´et tar vägen?Det kankse lämnar sverige en stund för att sedan komm tillbaka igen

och då måste ju +46 användas

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: PageNotFound. /Per:
Inte för att vara petig men var inte 6C115 GM Candidate d.v.s. just en kandidat till GM och inte GM.

6C115 var en kandidat, japp, men den kandidaten blev också blev GM [enligt alla].

Aaaaaaaaaaaaaargh,.,,, jag vill ha 10.2 nuuuu! Skulle också rent teoretiskt lägga in betan, men det känns inte rätt.. men ack så lockande.

Har sedan första bluetooth betan kom ut använt Bluetooth i OS X för att surfa mobilt. Fungerar hur bra som helst.

Ciryon

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-08-09 20:06

Har en Nokia 6310i, hoppas det blir stöd för den i jaguar också.. Skulle iofs vara konstigt om Nokias telefoner inte skulle fungera alls..

Fick min Bluetooth-adapter från Apple Store idag. Kul att se då namnen dyker upp på skärmen då telefonen ringer. Har fått adressboken och Ericsson Client att fungera men kommer inte ut på nätet ännu. Kan bero på att jag inte har modemskript för T68an. Skall fortsätta att experimentera.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Micke W:
Fick min Bluetooth-adapter från Apple Store idag. Kul att se då namnen dyker upp på skärmen då telefonen ringer. Har fått adressboken och Ericsson Client att fungera men kommer inte ut på nätet ännu. Kan bero på att jag inte har modemskript för T68an. Skall fortsätta att experimentera.

Hur f-n fick du Ericsson Client att funka? Jag får bara upp ett felmeddelande hela tiden. Nåt säkerhetsproblem. Och inte hittar det telefonen heller. Jag har försökt allt tycker jag.

  • Medlem
  • International user
  • 2002-08-12 20:37
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: JohanK:
Skulle iofs vara konstigt om Nokias telefoner inte skulle fungera alls..

Tvärtom, det skulle vara konstigt om Nokias telefoner skulle fungera bra med Mac.

Nokias Mac-stöd har ju alltid varit obefintligt! Har iofs surfat fint via IR med min 8850a, men mina andra Nokior har strulat mycket.

Finns det verkligen hopp att det blir bättre med Bluetooth som är en Ericsson-teknologi, snarare tvärtom...

[ 12 Augusti 2002, 20:39: Meddelandet ändrat av: mattan ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: kvirran:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Micke W:
Fick min Bluetooth-adapter från Apple Store idag. Kul att se då namnen dyker upp på skärmen då telefonen ringer. Har fått adressboken och Ericsson Client att fungera men kommer inte ut på nätet ännu. Kan bero på att jag inte har modemskript för T68an. Skall fortsätta att experimentera.

Hur f-n fick du Ericsson Client att funka? Jag får bara upp ett felmeddelande hela tiden. Nåt säkerhetsproblem. Och inte hittar det telefonen heller. Jag har försökt allt tycker jag.

Ärligt talat så vet jag inte. Jag har bara grejat. Det är väl inte så där hundra att det fungerar jämt. Tycker mig märka att om man gör nåt konstigt så fungerar inte nåt.
Vad du kan föröka med att se till att inga andra program försöker använda BT samtidigt. M.a.o. se till att inte Adressboken är kopplad.
Prova med att göra en omstart, var i ethernet- eller airportläge, inte modem. Se till att telefon är i sökbart läge, starta Ericsson Client, ha tålamod det brukar ta lite tid då den scannar.

  • Medlem
  • International user
  • 2002-08-12 20:58
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: JohanK:
Har en Nokia 6310i, hoppas det blir stöd för den i jaguar också.. Skulle iofs vara konstigt om Nokias telefoner inte skulle fungera alls..

Har för mig dom använder SyncML i iSync.. Stödjer den det?

Bevaka tråden