Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny Belkin G router är elak...

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej hej...

Efter att ha kört med min D-link route sedan 2002 så kände jag att det vad dags att uppdatera (att D-linken fungerade lite si och så samt är hemskt seg gjorde inte det svårare att uppdatera).

Hursom, jag har inte någon lust att slänga ut massor med pengar på en router så jag gick till el giganten och köpte mig en Belkin G router för 300 pix. Glad i hågen satte jag mig ner för att installera den men där tar min glädje slut...

Efter att ha följt installationen till punkt och pricka så vägrar routern att hitta mitt internet, allt den jäkeln kläcker ur sig är att jag ska dra ut kabeln till mitt modem och ansluta den igen... JAG HAR JU FIBER! inget modem så långt ögat kan nå, bara nätverks sladd rätt in i väggen.

Så här står jag nu. Fanns inte mycket mer att göra än att koppla in den gamla D-link häcken igen.

Jag har ingen av dom vanliga bredbandsleverantörena heller utan det är Bålsta kabel TV som står för internet här och alla inställningar tilldelas via DHCP så det är inget sånt jag missat.

Är nu frustrerad, men lägger mitt hopp hos 99mac och hoppas att ni vet hur man ska göra så att jag ska slippa att lämna tillbaka routern.

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2008-07-27 08:27

Jag vet inte varför den säger så men ett tips kan vara att skippa alla ev guider för att ställa in den utan ändra det som behöver fixas som tex säkerheten på wlan.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-07-27 15:22

Man får vad man betalar för, hört talas om det eller? Köper du den billigaste router du hittar så finns en överhängande chans att den också är den sämsta.

Själv lade jag ner lite stålar och köpte en Apple Airport Extreme — den fungerar inte helt oväntat klockrent, är superenkel att konfigurera och strular aldrig.

Passade på och skaffade en Time Capsule. Både Nätet och Backupen till två burk fixat.
Dessutom hänger en skrivare på USB-porten på den.

Smidigt så det är inte sant. Och JA, jag vet att det är dyrare.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2008-07-29 19:32

MAC-adresslåsning?

Skriv då in D-linkens MAC-adress i Belkinroutern.

1
Bevaka tråden