Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använda hörlursuttag + inbyggda högtalare på samma gång

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sitter idag med en split i datorn hörlursuttag för att kunna använda en kabel till min TV och en kabel till mina datorhögtalare. Har då tänkt kanske ta bort högtalarna från datorn då den har inbyggda. Kan jag då ändå på något sätt koppla in så att TVn får ljud fast jag fortfarande datorhögtalarna. Alltså, att båda ger ljud samtidigt. Inte lyckats hitta nån lösning inuti OS X men borde på något sätt funka ändå kanske, tex tredjepartsprogram.

Någon som har en lösning på detta?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-26 17:13

Hörlurs uttaget fungerar som en brytare.
Bryter interna högtalarna när du använder hörlurar.

B.D

Men startup ljudet kommer ju från interna tex.

Vet även att i tidiga versioner av Bootcamp hade dålig ljud-drivrutin så då fick många personer ljudet från den interna + högtalarna. Skulle gissa problemet ligger i att Apple vill att det ska vara så än att det är tekniskt.

Jag har lite då och då letat efter en sån lösning sedan jag köpte min imac för snart två år sedan, men det verkar inte finnas någon.

Naturligtvis är det inget som skulle vara tekniskt omöjligt att få till (startupljudet kommer ju som sagt från datorhögtalarna även om man har annat inkopplat), men tydligen finns det ingen med detta behov som också är kompetent nog att fixa en lösning.

Okej. Synd att ingen lösning finns på detta. Dock, det finns ingen lösning så man kan switcha mellan de interna högtalarna och line-out genom något program istället för att dra ut kablarna varje gång då? Bättre och smidigare iallafall. Testat lite olika apps men de lyckas inte kunna byta vart ljudet ska gå, får bara upp hörlurar (line-out) som enda alternativ.

1
Bevaka tråden