Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac@Cebit: Bildreportage 2!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Bildreportage 2 - mer bilder på mobiltelefoner
Lillebror Mats har lyckats få ur bilderna ur sin digitalkamera och här kommer nästa reportage ifrån Cebit! (visar faktiskt hur snabbt och enkelt det här har blivit med iPhoto - som inte finns för PC...)

Håll till godo! Och kom ihåg: du såg det på 99mac.com!

Bildreportage 2

[ 21 Mars 2002: Meddelandet ändrat av: Martin Björnström ]

Nu har jag uppdaterat länkarna och mailat alla medlemmar!

I måndags hade vi 95.000 hits tack vare Cebit bilderna - vår näst bästa dag någonsin (efter MW Expo SF). Det är väl ett bevis för att det är uppskattade bilder!

Utmärkta bilder! Vad anser du om Nokias och Ericssons nya nallar, vilka är att föredra? Jag hörde att Nokias 7210 inte var snäll med T68an...

Personligen tycker jag 7210an ser ut som en plastig leksak...

Jag tycker den nya Nokian är ful! Det verkar som om Ericsson åtminstone har tagit in några meter på Nokias designförsprång.

Näpp, det verkar bli en Ericsson till nästa gång jag köper mobiltelefon.

  • Oregistrerad
  • 2002-03-21 16:33

Jag får väl hålla med delvis, Nokian ser faktiskt lite plastig ut jämfört med T68an och belysningen på tangenterna liknar 8310ans vilket jag inte alls gillar. Nu blev jag tveksam (igen)...suck. Ska jag behöva köpa min första icke-Nokia telefon för att få en snygg stilren telefon med den senaste tekniken(inkl färgskärm)? Verkar inte bättre.

Jag diggade verkligen Nokia 7210 och 7650, och om jag får välja och ekonomin tillåter (inte troligt så är det någon av dem som blir min nästa telefon. Jag är trött på att min T68 är så fruktansvärt fruktansvärt seg i menyerna att det nästan blivit jobbigt att ringa upp folk

Java i telefonerna ser jag som en otroligt bra grej dessutom. Jag tror spelmarknaden för de här telefonerna kommer explodera! Undra om det går att skapa java-spel med nätverksmöjlighet över GPRS?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-03-21 17:44

Men Motorola och Siemens då? Själv är jag nokiaist.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2002-03-24 13:21

Jag var nere på CeBIT och klämde lite på lurarna:

Nokia 7210 tror jag blir en hit. Snygg design, 4096 färger ser lite läckrare ut än min T68 med 256.
Nokia 7650 var större (och fulare) än vad jag tycker bilderna jag sett ge sken av. Rapp i menyerna dock.

Sony Ericsson T68i ser ren och sober ut i sin ljusblå kostym. Enligt mäss-folket på Ericsson så dröjer det till vecka 20 innan uppdateringen till T68m (som gör den till en "i" med något mindre minne) kommer.
Sony Ericsson P800 tror jag stenhårt på. Den kommer att bli en dunderhit med sitt smarta menysystem och 12 Mb minne (mot 4 Mb i 7650). Kanske dags att pensionera iPaq:en.

Motorola visade en lite söt lur, V70, för designfreaks. Den nya TimePorten med Java och 4096 färgers skärm gillade jag trots dess kantiga design.
Och Motorolas BlueTooth-headset som vi sett på webben något år är äntligen klart för försäljning. Passar till alla BlueTooth-lurar på marknaden vilket ju är en förutsättning för att sälja några. Eftersom Motorola inte har någon egen lur med BT... Ska visst komma som tillbehör dock.

Siemens visade en rätt trevlig lur i 3330-segmentet. Minns inte vad den hette, har broschyrerna på jobbet. Annars just inget nytt därifrån.

Panasonic och Samsung visade ett par ihopfällbara MMS-lurar med kamera och 4096 färgers skärm. Panasonic luren gillade jag skarpt.

Men det blir en P800 för mig nästa gång.

Roligast var nog mitt (första) besök på Münchener Halle där det serverades god mat, gott öl och en stämning som på en engelsk fotbollsläktare i medgång.

1
Bevaka tråden