Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

CD-Covers

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-07-25 15:40

Hej!

Har försökt ett tag nu att uppdatera alla mina album med bilder på omslaget. Men vissa bilder visas inte som jag laddat hem. Jag har döpt bildena till samma namn som cd-albumet (mappen) har. Vissa album så kommer covern fram av sig själv verkar det som? Det är jäkligt mödosamt eftersom jag måste gå in i varje mapp och ändra rättigheterna i min musikmap och det känns som det finns någon smidigare lösning på det hela.

Det är mycket musik och jag vill att det ska se prydligt ut, både i ipoden och i itunes

De är väl bara att markera alla låtarna i itunes välj visa info och dra bilden till covers rutan? Eller om det bara är en låt visa info > bildmatrial och dra bilden dit.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-07-25 15:53

Jag har testat det, men bilderna syns inte i Cover Flown då?

De syns för mig :S

Varför inte bara be iTunes hämta hem konvoluten? Programmet bör hitta de flesta och de få som iTunes inte klarar får du fixa manuellt.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-07-26 11:29

Nej jag får sitta o pilla in allt själv. Då jag lyssnar mestadels på psytrance och även tidig goatrance från 90-talet så finns det inte så mycket.

Problemet som är nu är att på vissa album så står det "bildmaterialet kan inte ändras" Precis som om jag inte hade rättigheter nog men det har jag kollat så jag både kan läsa och skriva. Eller som albumen vore låsta på ett eller annat sätt, vet inte om man borde starta en ny tråd om detta, någon annan här som känner igen sig?

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-10-12 11:12
Ursprungligen av pontish:

Problemet som är nu är att på vissa album så står det "bildmaterialet kan inte ändras" Precis som om jag inte hade rättigheter nog men det har jag kollat så jag både kan läsa och skriva. Eller som albumen vore låsta på ett eller annat sätt, vet inte om man borde starta en ny tråd om detta, någon annan här som känner igen sig?

Råkade ut för samma sak en gång. Det visade sig att filerna var skrivskyddade/låsta.

Jag har också problem med en film jag rippat.. Bildmaterialet kan inte ändras ??

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2008-10-01 11:49

Kolla ifall de albumen du INTE kan lägga till bildmaterial till är i WAV format eller liknande?

Jag hade det problemet, men så fort jag konverterade till mp3 så kunde jag lägga till bildmaterial.

Lycka till!

Nope, alla mina filmer är i .mp4 och är rippade med sammaprogram, Handbrake. Jättekonstigt!

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-10-14 12:24

Kan man låsa upp dem på något vis?

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2009-01-09 10:25

Markera filerna i finder och tryck äpple+i. Bocka sen helt enkelt ur rutan "låst"

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2009-01-12 19:35

Den rutan är inaktiv för mig och man kan inte göra några ändringar. Den är inte ikryssad men den verkar vara låst.

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-01-20 19:20

Ladda hem http://macchampion.com/arbysoft/Welcome.html och ändra rättigheterna på samtliga av dina låtar på en gång

Hej!

Vad är det som gäller vid hög bithastighet - d.v.s.1411 kbit/s, samma som originalfilen på cd-skivan - och att lägga till bildmaterial till skivan? Jag tillåts inte göra det. Jag har skrivrättigheter till filen.

Jag har inte prövat låta iTunes hämta bildmaterialet. Då måste man skapa ett konto, och därmed lägga ut kontokortnummer, vilket jag ogärna gör.

Jag spelar upp filerna via en extern USB-DAC och min musikanläggning och visserligen låter mp3 bra, men okomprimerade eller, så kallad, lossless komprimerade ljudfiler låter onekligen bättre.

Är det meningen att det inte skall vara möjligt att lägga till en bild?

Ursprungligen av NilsOscar:

Hej!

Vad är det som gäller vid hög bithastighet - d.v.s.1411 kbit/s, samma som originalfilen på cd-skivan - och att lägga till bildmaterial till skivan? Jag tillåts inte göra det. Jag har skrivrättigheter till filen.

Jag har inte prövat låta iTunes hämta bildmaterialet. Då måste man skapa ett konto, och därmed lägga ut kontokortnummer, vilket jag ogärna gör.

Jag spelar upp filerna via en extern USB-DAC och min musikanläggning och visserligen låter mp3 bra, men okomprimerade eller, så kallad, lossless komprimerade ljudfiler låter onekligen bättre.

Är det meningen att det inte skall vara möjligt att lägga till en bild?

Okomprimerad CD-audio (aiff) har inte stöd för bilder. Däremot bör Apple Lossless ha det.

1
Bevaka tråden