Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

CF kort i en iBook G3, hjälp!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Aneby
  • 2008-07-24 23:09

Har en iBook 12" G3:a som jag tänkt slänga i ett compact flashkort istället för hårddisken, köpte därför en 2,5" ide to cf converter, samt ett transcend cf kort på 8gb.

Men när jag installerat kortet i datorn uppstod ett litet delikat problem, det är nämligen så att datorn överhuvudtaget inte startar när jag försöker får igång den, ger inte från sig ett ljud, tänkte först att jag inte satt tillbaka strömkontakten ordentligt, säkerhetskollade och det fungerade fortfarande inte, bytte istället tillbaka till hårddisken och då surrade den igång och gick som vanligt.

Någon som har en susning om vad som kan vara problemet?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-07-25 01:01

Prova att starta utan någon HD i överhuvudtaget. Så får vi se vad som händer.

Ett år gammal artikel:

Silence Is Golden: Running Your Existing Notebook Using Flash Memory

Verkar som inte alla CF fungerar så bra.

  • Medlem
  • Aneby
  • 2008-07-25 10:31

nej det är sant men killen i artikeln får ändå igång datorn, tycker det är konstigt att den överhuvudtaget inte startar, den borde ju ändå göra det och i sådana fall inte hitta något kort i den, ska testa att bara koppla ur hårddisken som sitter i nu och se vad som händer...

  • Medlem
  • Aneby
  • 2008-07-26 13:17

Den startar utan hårddisk, vad i hela friden kan vara fel? Helt död när jag sätter i cf adaptern!?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-07-26 15:41

Antingen kortsluter CF adaptern hela kedjan, eller så klämmer den på något i datorn som gör att den inte startar. Gissar på det första.

1
Bevaka tråden