Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fungerar Nike+ med Iphone?

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som vet om det går / har provat?

  • Medlem
  • Haninge
  • 2008-04-05 18:42

Det skall tydligen inte fungera. Apple verkar inte ha något intresse att få det att fungera, eftersom Nike+ leder till ökad iPod Nano försäljning.

Provade flickvännens Nike+ på min iPhone och fick meddelandet att den inte stöds. Men jag gissar på att det kan hända ett och annat för både iPhone och iPod Touch när AppStore sparkar igång.

Har ryktats om att stödet kommer.

Lite klumpigt att ränna omkring med Iphonen dock. Nanon märks inte ens.

  • Oregistrerad
  • 2008-07-05 14:00

Håller med ''cklauser'' oavsett hur mycket man gillar sin iPhone är den ganska klumpig att skringa med... Nano använder jag när jag löptränar med Nike+ och i övrigt använder jag min iPhone

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-09 07:47

Men med nya GPS-stödet kan det nog finnas fördel att använda iPhone

Någon som testat om det fungerar med iPhone 3G?

Jag läste någonstans att det ska fungera i och med 2.0 Firmware. Kommer inte ihåg var jag läste det bara.

Ursprungligen av Martin Pettersson:

Jag läste någonstans att det ska fungera i och med 2.0 Firmware. Kommer inte ihåg var jag läste det bara.

Jo, jag har också läst det men det vore intressant och se om det gör det i verkligheten.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-23 13:52

Testat i min iPhone 3G och det funkar inte... tyvärr.
Så än så länge kutar jag runt med nanon på armen och iPhonen i fickan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-24 11:22
Ursprungligen av Trineo:

Testat i min iPhone 3G och det funkar inte... tyvärr.
Så än så länge kutar jag runt med nanon på armen och iPhonen i fickan.

Antar att det inte var alltför skönt med en iPhone i fickan? Man kanske kan sy in fickan lite grann så att iPhone inte skumpar omkring så mycket?

Jag kan förresten även tipsa om dessa relaterade trådar:

Nike+iPhone 3G
http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/246921-nike-iphone-3g.html

Armband för iPhone / iPhone 3G
http://www.99.se/ipod-iphonetillbeh-r/247164-armband-f-r-iphone-iphone-3g.html

iPhone sporthörlurarar
http://www.99.se/ipod-iphonetillbeh-r/247005-iphone-sporth-rlurarar-fungerar-b-st.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-24 20:13

Nope, inga problem alls med iPhone i fickan... men så lämnar jag inte telefonen hemma någon gång för tillfället då frugan skall föda vilken minut som helst.

Tack för tipset om sidorna.

Kommer snart en app för iPhone -
RunKeeper - Coming soon for 3G iPhones!

Kolla också in filmen på sajten.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-24 22:09

Runkeeper verkar asgrymt, skall defintivt provas när det släpps.
Däremot vill jag gärna se nåt liknande från Nike...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-12 15:51
Ursprungligen av Trineo:

Runkeeper verkar asgrymt, skall defintivt provas när det släpps.
Däremot vill jag gärna se nåt liknande från Nike...

Någon som provat RunKeeper än? Enligt vad jag har läst om det skall det fungera ypperligt.

Ursprungligen av Air100:

Jaså du har problem med dina v-moda....tråkigt jag har ett par som är 3 veckor gamla, dom fungerar än.....

Räkna med att de slutar fungera inom 1 månad. Antar att du läst andras åsikter om den: shop v-moda - vibe duo w/ control-playback

Ursprungligen av Trineo:

kia2: Det är väl ändå självklart att iPhone klarar av det... finns ju inga rörliga delar i den.

Jag tänkte närmast på fuktskador (svett).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-24 22:16

Det verkar kanon. Hoppas man kan exportera datan. Vore nice att importera på funbeat.se där jag redan har all annan data om min träning.

Provade förövrigt att springa med min iPhone idag. Gick ganska bra. Hade den i fickan. Tyvärr slutade knappen på hörlurarna att fungera. Förmodligen av svetten... Blir att reklamera än en gång. Det är v-moda jag använder. Skithörlur. Skall försöka få pengarna tillbaka. Så mycket svettades jag inte... Men det viktiga är i allafall att iPhone klarade av det. Men det blir nog till att införskaffa ett armband snart.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-24 22:22

kia2: Det är väl ändå självklart att iPhone klarar av det... finns ju inga rörliga delar i den.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-07-25 10:52

Jaså du har problem med dina v-moda....tråkigt jag har ett par som är 3 veckor gamla, dom fungerar än.....

Ljudet och passformen är bra tycker jag !

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-19 16:18

Eftersom inte någon här verkar ha provat RunKeeper än så tänkte jag tipsa om en bra recension som jag hittade:
Podophile Blog Archive Running With iPhone: RunKeeper Review

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-19 19:25

Nu börjar det närma sig!! Här är några skärmdumpar från den kommande Nike+ för iPhone!

Källa: Translated version of http://www.iphon.fr/post/2008/08/18/Nike-plus-iPhone-:-captures-d-ecrans

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-21 14:53

Attans. Det verkar som om bilderna är fejk...
Purported iPhone Nike+ screenshots found to be fake - Engadget

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-09 14:15

Inget nytt på denna front?

1
Bevaka tråden