Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Microsofts nya mobil....

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-25 12:59

Och vad tror vi om den här...?

http://www.expressen.se/article.asp?id=113481

Ett steg i rätt riktning.
Eller?

:rolleyes:

[ 25 Juni 2002, 13:00: Meddelandet ändrat av: Clavius ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-25 13:03

Bra, men varför har den en stor ful antenn som sticker ut?

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2002-06-26 00:10

Hur länge orkar man släpa runt den tegelstenen? Hur länge orkar man röja runt i pocketpc´s vansinniga menysystem...

Näpp, det där är nog den ultimata makalösa manicken som blir bortglömd i en byrålåda efter 2 veckor...

Enda PDA-telefonen som ser vettigt ut är nog Samsungs palmbaserade, synd bara att den inte finns för GSM-nät...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-26 00:12

Vi får väl vänta på iPhone. Apple får visa var skåpet ska stå!

  • Medlem
  • 2002-06-26 09:00

Jag tror snarare på iCom eller iTalk.
(Fast det var kanske inte just namnet som var det viktiga?)

[ 26 Juni 2002, 09:01: Meddelandet ändrat av: Gobo ]

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-06-26 10:07

Jag tycker den ska heta iSteve. Det måste bli en garanterad succé, eller hur?

[i]Fredrik drömmer:[/i]
Tänk er en kombinerad mobiltelefon och fickdator signerad av Apple med deras design och en bantad variant av OS X i som system.

*ryser av upphetsning*

det vore läckert med en mobil/pda signerat apple, men jag tror det faktum att mobilgiganterna med sin erfarenhet får kämpa för att upprätthålla sin del av marknaden, tillsammans med apples uteblivna framgångar med newton gör att man låter bli att pilla på den delen av den digitala huben.

pessimistisk?

Den har ju inbyggt GPRS - då kan jag ha ICQ påslaget hela tiden i fickan. Klockrent!

Jag köper en "Joey" första dagen den släpps!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
Den har ju inbyggt GPRS - då kan jag ha ICQ påslaget hela tiden i fickan. Klockrent!
Jag köper en "Joey" första dagen den släpps!

Folk som redan stör sig på mobil-ringsignaler kommer att få ännu mer spel:
- oh ow - oh ow - oh ow - oh ow - oh ow - hela tiden



[ 26 Juni 2002, 21:55: Meddelandet ändrat av: Petter Mårtensson ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-26 22:32

*Osäkrar pistolen*

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-26 23:35

Dags på allvar att införskaffa en störningssändare...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-26 23:38

Men det är ju en helt lysande idé! Det vore kul om man kunde montera störsändaren i skalet till en mobiltelefon och störa ut alla mobiler inom en radie på låt oss säga 300 meter...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-06-26 23:45

Är det inte mer effektivt att störa ut ägaren istället????

iii - eeeh iiii - eeeh iii - eeeeh

  • Avstängd
  • 2002-06-27 00:29

BSoD-Mobile anyone?

MS o saker som ska vara pålitliga? hehe, no way

Jag gillar Microsofts Mac-satsning men börjar bli rätt trött på att Microsoft försöker ta över varenda marknad. I den skuggan verkar Mac-satsningen endast vara en ursäkt för att de ska få fortsätta som de gör.

Först var det datormarknaden, sedan pda-marknaden, spelmarknaden och nu mobilcom-marknaden.

Det är väl en tidsfråga innan MS köper upp CNN, AOL, Proctor&Gamble, samtliga tv-satelliter, radiosändare, tidningar osv.

Vore väl toppen om det bara fanns Microsoft-butiker, där man kunde hitta allt från Microsoft-mjölk och Microsoft-blöjor (naturligtvis med visst läckage, täta blir först när man uppgraderat till Diper ServicePack 6. När det kommer ut så är dock barnet 16 och behöver Microsoft-kondomer i stället, vilka jag ALDRIG skulle köpa med tanke på säkerheten) till Microsoft-bilar (vilka iofs skulle krascha hela tiden

).

Eftersom alla skulle jobba på Microsoft så behöver folk ingen utbildning, Microsoft skulle ju sköta tänkandet åt dem. Eget initiativ skulle slås ned direkt, för tänk om någon kom på idén att INTE göra något "the Microsoft way".

Någon som läst "1984"?

När blir Bill Gates egentligen nöjd?

[ 27 Juni 2002, 12:10: Meddelandet ändrat av: Marcus Holmer ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-27 12:34
Citat:

quote:Microsoft- blöjor (naturligtvis med visst läckage, täta blir först när man uppgraderat till Diper ServicePack 6. När det kommer ut så är dock barnet 16 och behöver Microsoft-kondomer i stället, vilka jag ALDRIG skulle köpa med tanke på säkerheten) till Microsoft-bilar (vilka iofs skulle krascha hela tiden ).

LOLOLOL!

Undrar om världens flygbolag skulle köpa några kärror från Microsoft? De viktigaste knapparna i cockpit skulle nog vara Ctrl, Alt och Delete.

Mondo fixa din avatar, länken är bruten!

Har väl inget med handdatorer att göra men jag kunde inte låta bli....

  • Medlem
  • 2002-08-03 23:08

Faktum är att Amerikanska flottan prövade att gå över till en modifierad variant av Windows NT 4 på ett av sina slagskepp för ett par år sedan. Av oklar anledning dog dock hela rasket (kan tänka mig minen på kaptenen när alla skärmar visar en BSoD) och skeppet drev i 5h utan ordentlig motorkontroll. Ut åkte MS och in kom de Unix maskiner de använt tidigare. När man då betänker att det svenska missilledningssystemen kör NT ser jag en oroväckande enkel anledning till att 3:e världskriget bryter ut.

  • Oregistrerad
  • 2002-08-04 16:59

Vore schysst med en iPhone eller nåt i den stilen från Apple. En mobil i iPod-stil, med snurrplatta och hela paketet.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Ktulu:
Vore schysst med en iPhone eller nåt i den stilen från Apple. En mobil i iPod-stil, med snurrplatta och hela paketet.

Snurrplatta? Du menar petmoj à la backelittelefon

Ahh...dessa bortglömda fina telefoner. Undrar om en 10åring idag någonsin använt en riktig snurrplatta.

Ful och dålig telefon för 8000 kr som jag aldrig skulle köpa. PDA/Mobil duon kommer aldrig slå så länge de är så där stora och klumpiga. Använder praktiskt taget aldrig min iPAQ, eftersom den är så stor. En kompis har en Handspring Treo, helt meningslös. Samma sak ungefär som microsofts leksaksnalle, fast billigare och med svartvit skärm.

Det är som Steve sa på Macworld expo att den vanligaste typen av handdatorn är mobilen. Lätt och enkel att ta med. Och med iSync så har man för en gångs skull nytta av kalender och addressbok. Vem i h-e ser på film på sin handdator i vilket fall? *suck*

Ciryon

jag ser fram emot att köra min palm m500 blåtandad ihop med nallen och det lilla smutta headsetet att klämma fast på örsnibben. ...om man inte kan få nåt direkt inopererat förstås...

/d

Håller nog med ciryon här.. Problemet är att PDAer inte verkar gå så himmla bra. Och det här är ju sen sån. Fast med inbyggd mobil. Dessutom lär det ju komma virus på den på en gång (finns enligt rykten redan!!) Och sitta och avlusa en telefon varje vecka.. Det låter liiite jobbigt.

Nej, folk vill ha något som japanerna har. D.v.s lite större skärm, färg och bra tjänster till.

Om Mohammed inte kan ta mobiltefonen till PDan, så får Mohammed to PDan till mobiltelefonen.

1
Bevaka tråden