Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Age Of Conan...

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag vet. Det är ett Windowsspel men jag har en kraftig maskin som måste få jobba ibland.
Men just nu är jag grymt besviken på spelet.
Varför? Jag har inte fått någon som helst möjlighet att testa spelet.
När jag startar det kommer jag till content-update, jag har testat få hem denna uppdatering på:
Telia ADSL 20/4. 9 timmar = 91 Mb / 640 Mb.
Tele 2 Fiber 24/24. 8 timmar = 68 Mb / 640 Mb.
Fiber 100 Mbit/100Mbit 4 timmar = 90 Mb / 640 Mb.

Min registrering har inte slagit igenom på 2 dygn ännu så jag kan logga in på forumen.
Det går inte att mejla admin på forumen för det är avstängt av administratörerna...

Jag har mejlat supporten men inget som helst svar därifrån. Det har bara visserligen gått cirka 24 timmar.

Är det någon som lyckats få igång spelet?

Eller ska jag fråga på sweclockers eller nåt?

Jag hittade lösningen...
Lösningen:
Slå av ditt virusskydd och brandvägg (på windows!!!)
Kör uppdateringsprogrammet som administrator.

Heja norrmän som gjort detta. Jag lär ändå inte kunna spela det för alla 75000 virus jag kommer ha efter detta.

  • Medlem
  • Tyresö
  • 2008-05-27 23:33

Ge dig till tåls till efter lvl20 innan du bildar dig en uppfattning om det. Det är inte WoW och en av anledningen till att jag nu spelar det. Det har växt för varje kväll jag spelat. Nu är det tom. bra och klart spelvärt.

Har bara provat Priest of Mitra ännu men det är så kul så jag vill inte prova något annan än så länge. Groteskt AoE dps och man tar 3-4 på samma level utan större problem.

Spelar på Crom (PvE).

Muntert värre. Nu när du fått igång det, berätta mer.

Har än så länge bara hunnit till lvl 4, lvlandet går nästan obemärkt förbi, det är ingen TA DAAAAA! När du går upp en lvl. Skönt tycker jag.
Jag har inte riktigt fått kläm på detta med skillpoints ännu men det kommer väl.

Jag tog anti allt när jag skapade min gubbe. Nekromantiker, tunn och smal.
Viljan sa Barbar barbar! Det kommer sedan men den ska baseras på Thrud om någon minns denna seriekaraktär eller om det blir en assassin vi får se.

Jag kommer inte ens ihåg vilken server jag gick in på men den första PvP servern var det i alla fall.

Nej, det är inte WoW. Folk blöder och skriker när man slår dem. Bara det.
Jag har spelat för lite än så länge för att kunna göra något slags uttalande om vad jag tycker.
Men än så länge är jag inne i single-player delen så just nu känns det som vilket annat datorspel som helst.

Stridssystemet är mycket intressant, ska bli grymt intressant senare för att se hur det fungerar senare. Men jäklar vad blod det blir när jag slår dem med en trasig flaska.
Skriker gör dom också precis som det gjorde ont.

  • Medlem
  • Tyresö
  • 2008-05-28 09:48

En annan finess är att minimappen/map har en inbyggt wowhead. Man slipper alt-tabba för att gå till nån sajt och läsa var man ska för bla bla bla. Vet inte om det är bra, men jag kan koncentrera mig på spelet isf bli irriterad på att jag inte vet var jag ska. Dessutom kan man riva av en mängd quests i samma område för man har en bra överblick.

Sen markerar X var man lämnar in questen. Bara det är en gudagåva.

Det rullar in patchar varje dag och först med de som kom igår började det flyta lite bättre för mig. Nu ser man dessutom sina partymembers (blå blobba) i minimappen vilket var marigt i helgen när det bara var 1px markeringar.

Den största saken att bli van med är att det är människor-avatarer jag spelar med och att det är gjort som en "verklig"-miljö. Inte pastell- och serietidningsvärlden som WoW är uppbyggd av (Jag menar inte det som något negativt).

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2008-05-28 10:59

Vad lirar ni på för burkar?
Har inte vågat skaffa det än eftersom jag är lite rädd för att mitt 8600gt 128MB i mbp 2.2ghz är för klent.

Jag spelar på min MBP 2,5 med 512 grafikkortet och 4 Gb RAM i Win XP.
Spelet vägrade starta i VMWare Fusion dock.
Spelet vill inte ha mer än 1 Gb RAM ledigt och 128 Mb Nvidia 6600 enl paketet.

Min burk klarar minimum men inte recommended då vill de ha en 3 Ghz processor.

Jag ska kunna bjuda in dig för en sju dagars session - exakt hur du får tag på klienten vet jag inte men det borde väl gå att läsa sig till?

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Jag spelar på min MBP 2,5 med 512 grafikkortet och 4 Gb RAM i Win XP.
Spelet vägrade starta i VMWare Fusion dock.
Spelet vill inte ha mer än 1 Gb RAM ledigt och 128 Mb Nvidia 6600 enl paketet.

Min burk klarar minimum men inte recommended då vill de ha en 3 Ghz processor.

Minimum är P4 3000MHz, alltså 3GHz på en enkärnig processor.
Rekommenderat är Intel Core 2 Duo 2.4 GHz

Så du har mer än rekommenderat.
Ja ligger o trycker på samma dator som dig, skaffade 4GB för några veckor sen, ska bli kul att pröva när jag kan aktivera mitt friend pass jag ska få från en kompis.

Fast jag vet inte om jag är beredd att betala en månadsavgift bara för att spela ett mmorpg... men vi får se

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2008-05-28 11:44

Klienten e inga problem, har polare som köpt det. Men friend codesen funkar väl inte än?
Men jag tar gärna en iaf
Ram e inga problem, har 4GB. Det e grafikkortet jag oroar mig för.

Ursprungligen av Json_81:

Klienten e inga problem, har polare som köpt det. Men friend codesen funkar väl inte än?
Men jag tar gärna en iaf
Ram e inga problem, har 4GB. Det e grafikkortet jag oroar mig för.

Du hade rätt.
"The buddy key program will open as soon as server capacity allows. Please check back later."

Jag är less på singelspelet nu, jag vill ut i den riktiga världen!
Jag vill PvP med detta stridssystem!

Har spelat AoC sedan betastadiet (lirar fortfarande betan) och kan verkligen rekommendera det, klockrent spel!

Det är ett vuxet WoW, AoC har 18 års åldersgräns.

Och alla som loggar in på AoC är 18+ och inte en hund...

Nu är jag hela lvl 6 med min nya gubbe, Thrud the Barbarian.
Samt att jag kommit ur starta arean och börjat se andra spelare. Vilken befrielse!
Detta med combos i strid är rätt intressant måste jag säga, lite konsol-känsla.

Det tar ett tag att komma in i stridandet, jag har inte fattat vad dessa "paranteser" är runt alla gubbar...

Men jisses vad förvånad jag blev igår när det stänkte blod på skärmen och en huvudlös gubbe föll till marken och kommentaren i chat-fönstret "How did you do that????".

Det tar sig.

  • Medlem
  • 2008-05-31 00:35

Har en ingamekompis i WoW som hoppade över och började spela precis... Men slutade direkt! Vet att han är en sån som saknar tålamod, men intressant att höra ändå. Han sade just att det där med combogrejen var det han lackade ur på. Han tyckte det blev för "komplicerat", att det tog sån tid när man bara ville springa fram och hacka, och gå vidare... Nåja, jag är glad att hans mage är tillbaka i guilden i alla fall! Zul'Aman here we come!

Det är fel att jämföra AoC med dagens WoW. Betänk att WoW har utvecklats i tre år vid det här laget. AoC knappt en månad.
Så visst märker jag av det - på fler än ett sätt men det finns många oslipade diamanter i AoC som jag hoppas norrmännen förvaltar väl.

Som det är nu håller jag på att undersöka stridssystemet lite mer i detalj.
Och det är en spännande uppbyggnad för att man måste verkligen delta och se vad som händer för annars är du död.

Dessa parenteser har jag fattat vad de betyder också, det är det håll din fiende koncentrerar sitt skydd.
Att använda combos vid rätt tidpunkt kan få förödande resultat för din fiende.
Att ducka åt ett håll där fienden inte har sitt skydd och sedan bränna av en combo resulterar väldigt ofta i ett blodsplatter på skärmen. Det är inte lätt att få till men jag övar.

Sedan börjar jag bli seriöst less på singledelen... jag vill ut i den riktiga världen.
För det ska bli otroligt intressant att gruppera sig och strida mot boss:ar.

Men det kommer väl hoppas jag - för att inte prata om mounted combat. mumma!

Någon som har koll på huruvida jag skulle kunna lira AoC på min MacBook (2.1 c2d, 2gb ram)? Känns onödigt att köpa spelet för att sedan inte kunna lira det alls. Grafikinställningarna bryr jag mig inte nämnvärt om; jag vill bara kunna spela!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2008-06-02 11:34
Ursprungligen av vargfloejt:

Någon som har koll på huruvida jag skulle kunna lira AoC på min MacBook (2.1 c2d, 2gb ram)? Känns onödigt att köpa spelet för att sedan inte kunna lira det alls. Grafikinställningarna bryr jag mig inte nämnvärt om; jag vill bara kunna spela!

Väldigt tveksamt skulle jag säga. Jag har mbp 2.2 med 128 megs grafikkortet och har googlat lite för att se om folk kan köra på den datorn och det verkar gå, men med allt på low.
Vanliga mb har ju mycket sämre grafikkort.

Ängnade mig åt undersöka stridssystemet igår, för att lära mig hur det fungerar.

Det är inte helt lätt men klart intressant.
Nästan 100% blodsplatter på skärmen kommer om man lyckats blotta sin fiende och utföra en högre lvl combo på samma gång.

Jag vet inte vad jag gjorde men min gubbe skrattade och satte foten mot fiendens kropp när han drog ur svärdet.

Det är rejält blodigt. WoW tyckte jag inte var så farligt att visa min son men AoC skulle jag aldrig visa.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Det är inte helt lätt men klart intressant.
Nästan 100% blodsplatter på skärmen kommer om man lyckats blotta sin fiende och utföra en högre lvl combo på samma gång.

Jag vet inte vad jag gjorde men min gubbe skrattade och satte foten mot fiendens kropp när han drog ur svärdet.

Har för mig att detta är den så kallade "fatality"-attacken eller liknande som inträffar ibland, enligt nån procent-siffra, när man använder combos.

Låter troligt, skoj är det i alla fall.
Men nu ska jag gnälla eller nej visa på ett faktum som skiljer sig mycket från WoW.
Conan har ett äkta PvP system inte ett låtsas PvP system som WoW.
Vad menar jag med det?
Jo i Conan får du döda vem du vill när du är på en PvP server.
Vilket då resulterar i "rape and pillage". I populära områden får jag tillbaka känslan från Stranglehorn Vale. Du hinner knappt vakna till liv innan du blir dödad igen.

Tror jag måste börja använda min Hide färdighet mer eller för er WoWheads stealth.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2008-06-04 15:50
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Låter troligt, skoj är det i alla fall.
Men nu ska jag gnälla eller nej visa på ett faktum som skiljer sig mycket från WoW.
Conan har ett äkta PvP system inte ett låtsas PvP system som WoW.
Vad menar jag med det?
Jo i Conan får du döda vem du vill när du är på en PvP server.
Vilket då resulterar i "rape and pillage". I populära områden får jag tillbaka känslan från Stranglehorn Vale. Du hinner knappt vakna till liv innan du blir dödad igen.

Tror jag måste börja använda min Hide färdighet mer eller för er WoWheads stealth.

Kan man döda sin egna faction alltså?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-04 16:23

Det låter ju som man kanske skall ta en titt på det där spelet.

Hur är grupp-dynamiken? Jag gillade aldrig riktigt att WoW tvingade en att välja på att spendera halva sin vakna tid spelandes för att köra i Guilds eller slumpa ihop folk som tragiskt ofta var eller betedde sig som barn.

Funkar 18+? Jag har inte så mkt emot griefing (dvs corpse-camping osv) som att spela med en healer som säger "mamma säger maten är klar, vänta lite bara" när man skall börja slå på slutbossen i en quest.

"mamma säger maten är klar, vänta lite bara" heheh

Edit: Har köpt spelet och är skitnöjd.

Senast redigerat 2008-07-24 15:57

iMac

Någon som har testat på en iMac (2,4 GHz C2D, 128 Mb grafikminne, 3 gb ram)?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-24 16:10
Ursprungligen av Robban303:

"mamma säger maten är klar, vänta lite bara" heheh

Edit: Har köpt spelet och är skitnöjd.

Med spelet i allmänhet eller just biten med "åldern" på de som spelar?

Jag lägger all min spelquota på BloodBowl för närvarande men spelet står ju på att-testa listan fortfarande.

Både och Grafiken, kälsnan, epic-heten, allt jobb som utvecklarna/grafikerna/storymakarna lagt ner hittills.

Eller för mig gör det inget om spelare är under 18, deras föräldrar i så fall som får bestämma Typ som man spelade Doom och såg på Alien filmerna förr. Inte så mycket omoget i chattfönstret heller.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-07-26 14:47

Jag sitter just och installerar under Windows i Parallells på en MacBook 2,4GHz. Vi får se om det fungerar (har vissa tveksamheter, men orkar inte installera om windows helt och hållet igen...) Återkommer med status på hur det funkade!

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-07-27 19:38

Well, jag gav upp efter ett tag på att installera under parallell (om det skulle fungera så är det störst chans att det skulle göra det utan parallels emellan tänkte jag)

Efter lite strul har jag nu fått igång det på min MacBook under Win XP via Bootcamp. Det krävdes en uppdatering av grafikkortet samt lite pillande i en inställningsfil för att få igång det.

Uppdateringen hittade jag på intels hemsida under nedladdnings delen. (här är en länk)
Redigeringen av filen kan du läsa mer om här.

Well, efter att ha fått igång det kan jag säga att det inte var värt mödan. 3,7 fps är inget att spela med... (kör då nästan allt på lägsta inställningarna...

Macbook 2,4GHz, 4GB RAM, Intel GMA X3100 (Intel 965 Express chipset)

Bevaka tråden