Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

logga till ericsson

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan någon förklara varför man inte kan ladda ner loggor och melodier till ericsson mobiler?

  • Oregistrerad
  • 2002-08-02 09:19

Det går alldeles utmärkt att göra, dock bara till vissa modeller.
På ericsson kallas det ifos. inte operatörslogotyper utan bakgrunder.
Både bakgrunder och melodier skickar jag enkelt över via IR.

Vilken modell har du så kanske jag kan förklara lite närmare?

Det går att ladda ner ringsignaler till Ericsson telefoner bland annat R520, T68, T68i, T66, T65, T39 och T20e. Men det måste vara EMS Signaler, det är en standard som Ericsson, Siemens och Motorola stödjer. Loggor går inte att ladda ner tyvärr, men bakgrundsbilder går bra däremot.

Nokia anväder sig av ett format som kallas Nokia Smart Messaging, det finns bara ett annat märke som stödjer det och det är Samsung. (vad jag vet)

Ems signaler och bilder kan man ladda ner från Mobilehite.com

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-08-02 10:55

Ett tips är wap.esato.com där man via wap kan ladda ner mängder med bakgrundsbilden och ringsignaler.

Jag har en R600 och har inte hittat något ställe där det finns bakgrunder eller melodier att ladda ner.

Man kan själv göra bakgrundsbilder. Tror det står på SonyEricssons hemsida om vilket format det ska vara.

80x101, 256 färger JPG har jag för mig.

Sen är det bara att skicka med bluetooth eller IR. Det fina med SonyEricsson telefonerna är att man lätt kan dela med sig, t.ex. skicka bilder med SMS och sånt.

Ciryon

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Anton_S:
Ett tips är wap.esato.com där man via wap kan ladda ner mängder med bakgrundsbilden och ringsignaler.

Superställe, tack för tipset!

Det går att modifiera Nokia-loggor och använda i en Ericsson-telefon. Jag har ett antal men det kräver en del handpåläggning. Dock är det skojigt att ha typiska Nokia-loggor (operatörsloggor) i displayen.

Det enda jag kan säga om metoden är att jag använder Virtual PC och ett litet program under Windows 98 när jag trollar.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: ciryon:
80x101, 256 färger JPG har jag för mig.

101x80, GIF är standarden. På senare tid har JPG stöd lagts till tror jag, men jag ser inget skäl att använda det då det endast försämrar bildkvaliteten. Den normala fördelen försvinner ju då telefonen bara stödjer 256 färger.

1
Bevaka tråden