Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En kär gammal vän - Mac Performa 450

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad gör man med en gammal Macintosh Performa 450, med 8 Mb RAM, 120 Mb Hårddisk och 25 Mhz processor, som kör Mac OS 7.5.2? Det var den första datorn vi hade i vår familj och den återfanns i ett källarförråd när jag städade inför en flytt. Alla originalmanualer för Claris Works och At Ease och liknande finns med, samt en hel diskettlåda fylld med gamla program, spel och annat. Skärmen fungerar tyvärr inte.

Ska man köra den på tippen direkt eller förtjänar den ett bättre öde? Några förslag?

  • Oregistrerad
  • 2008-07-24 12:38

Ha den för att spela gamla spel.

Ja men jag har ingen skärm till den, hur kan man lösa det? Finns det adaptrar att köpa så att man kan koppla in VGA?

Ursprungligen av peter_lubeck:

Finns det adaptrar att köpa så att man kan koppla in VGA?

Om det finns att köpa nu är tveksamt, men det har funnits sådana adaptrar.

Men det finns säkert några "gamla Mac-rävar" här, som har en sådan liggande någonstans. Jag tror inte att jag har, men jag ska kolla...

Jag är inte säker men Kjell och company kanske kan ha en sådan adapter - de har det mesta.

Griffin Technology tillverkar och säljer annars nya adaptrar. Du ska ha en Mac PnP Adapter.

1
Bevaka tråden