Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alternativ musikmjukvara

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-23 18:22

Tjenare, jag är lite intresserad av att veta vad det finns för alternativa musikprogram på marknaden. T.ex. något som kanske liknar Rebirth eller något fast lite mer avancerat och med bättre ljud. Ungefär som den där fräsiga hemsidan med två TB-303or och trummaskiner, den var väl gjord i Flash? Ett sådant program fast lite mer modulärt skulle vara riktigt trevligt att ha när man sitter med bärbara nånstans.
Existerar några sådana program eller är man bunden till de stora vanliga om man vill göra lite mer avancerade grejjer?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-24 19:04

Uppdatering i tråden! Nu kommer det lite länkar med alternativa sequencers som stödjer VST:er
Angry Red Planet Software
REAPER | About
Zynewave
energyXT2
Just nu testas Reaper

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-24 19:35

Tack för tipsen Helix! Behöver själv nått billigt. EnrgyXT var det enda som jag hört talas om tidigare. Tar å testar det ja..

Ursprungligen av Helix:

Tjenare, jag är lite intresserad av att veta vad det finns för alternativa musikprogram på marknaden. T.ex. något som kanske liknar Rebirth eller något fast lite mer avancerat och med bättre ljud.

Reason?

Jag skulle nog lägga till Tracktion och FL Studio till listan. Sen finns det ju diverse trackers och Buzz-inspirerade musikprogram som också kan vara värt en titt om det är mer patternbaserat som i Rebirth du vill jobba.

1
Bevaka tråden