Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ladda hem .FLV filer - hur göra?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Undertecknad söker efter ett program som gör att man kan ladda hem .FLV (flash) filer från exempelvis en sajt som kodar sina program i just detta format, exempelvis SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt. Tidigare hade jag ett program som var i ett beta-stadie, som lade sig i menyraden i Safari, som man enkelt tryckte på, vad programmet sedan visade vilka .FLV filer som fanns på just den sidan man var inne på, för att sedan kunna ladda ner dessa filer enkelt. Oerhört smidigt. Därefter var jag bara tvungen att omvandla programmen så de kunde läggas in i Itunes, vilket jag gjorde.

Detta var ett program som jag helt och hållet har glömt namnet på, men det ingick i ett Macbundle-paket för något år sedan - är det någon som minns namnet?

Annars får ni mer än gärna skriva en annan superduperlösning som fungerar. Alltså... jag vill kunna dra ner .FLV (filer) som jag sedermera kan omvandla till det korrekta formatet så att de går att ta med sig filmerna i Iphonen när man är ute.

Tacksam för snabba svar, och trevlig fortsättning på sommaren.

  • Medlem
  • 2008-07-23 15:47

Enklaste sättet att hitta .flv filen på youtube, svenskafans etc, brukar vara att ta fram Activity-fönstret (alt+äpple+A) i Safari. Sen letar du upp den fil som är större än alla andra, vilket oftast är flashfilen. Dubbelklicka på den raden så laddas den ner. Formatkonverteringen antar jag att du redan hade en lösning på?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-23 16:10

TubiTunes verkar göra det du vill. Du slipper konvertera format också

YouTube → iTunes = One Click
Many Tricks · TubiTunes

Ska funka på fler sidor än Youtube med. Det kostar lite men det kan det ju vara värt. Ska själv testa programmet nu tänkte jag.

EDIT: Testade på svenskafans.com och det fungerade ypperligt. Finns även en funktion som heter integrate with browser. Den gör ett bokmärke som man bara trycker på. Smart idé för det blir ju automatiskt webbläsaroberoende.

Ursprungligen av dekau:

TubiTunes verkar göra det du vill. Du slipper konvertera format också

YouTube → iTunes = One Click
Many Tricks · TubiTunes

Ska funka på fler sidor än Youtube med. Det kostar lite men det kan det ju vara värt. Ska själv testa programmet nu tänkte jag.

EDIT: Testade på svenskafans.com och det fungerade ypperligt. Finns även en funktion som heter integrate with browser. Den gör ett bokmärke som man bara trycker på. Smart idé för det blir ju automatiskt webbläsaroberoende.

Exakt ett program som detta jag letade efter. TACK! Nu slipper jag också konvertera med ett annat program, vilket är skönt - det spar tid och gör sin sin sak, precis som det skall vara. Klart värt sin slant. Tack återigen.

Och tack till ledin och poya för andra förslag på program och sätt att lösa detta. Tack, tack, tack. Min dag är räddad.

Haha, den jag tänkt föreslå

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-30 20:13

Tasty OS X Software & Widgets

Videobox är en annan variant

1
Bevaka tråden