Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilket program för att göra film till rätt format för Touch?

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-07 13:57

Vilket är det bästa programet till iPod touch som gör filmen till .mp4 och rätt storlek till den?

Har testat massa olika program men inget har fungerat bra, har bara fått error code.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-07-07 17:30

videora om du kör mac
ipodTouchVideoConverter på pc

iSquint (gratis) eller storebror VisualHub om du kör Mac.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-08 00:55

Det var ipodTouchVideoConverter jag använde när jag fick någon error code, då var filformatet .img

Ska testa iSquint.:)

.img är inget film-format utan en skivavbildning. Du måste öppna img-filen och däri kanske det ligger en film-fil av något slag som du kan konvertera. iSquint är ett Mac-program, bara så att du vet.

Handbrake för mac funkar också utmärkt.
/m

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-08 13:10

Hmm... Finns ju inget bra program som jag har hittat, jag får väl ladda ner filmerna som redan är gjorda till iPod/iPhone/PSP. Men det funkar ju också bra.

Återigen. En img-fil är INTE ett filmformat utan en diskavbildning.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-08 16:35

Okej, jag vet inte så mycket. Så det är inte ett filmformat, vet någon hur man gör det till ett filmformat då? N00b här!

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-07-09 02:23

om du inte har mac, nej det fungerar inte. Om du har mac, dubbelklicka på den

VisualHub är mina bäst lagda pengar någonsin på ett sharewareprogram.
Fruktansvärt stabilt, snabbt och gör alltid vad det ska. Den perfekta kompisen till min iPod Touch. Faktum är att min Touch är mer än dubbelt så bra att äga tillsammans med VisualHub.

ja tycker prism video converter är riktigt bra dock tar det lång tid men det är enkelt och bra

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-23 12:26

Kan bara hålla med sjovall... VisualHub funkar klockrent! Enkelt och snyggt! VisualHub: The Universal Video Converter for Mac.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-23 13:55

Även jag ställer mig på läktaren för VisualHub.

Ersättare för iSquint och Visualhub

Dessa program finns tydligen inte längre att ladda ner. Testade demoversionen av Visualhub som funkade helt underbart! Ville köpa men möttes av hemsida som sa att man lagt ner. Vad göra? Kan någon rek annat program i stället?:'(

Ursprungligen av Tåget:

...Kan någon rek annat program i stället?:'(

http://www.99.se/vrig-programvara/255345-handbrake-0-9-3-med-m-nga-f-rb-ttringar.html

iSquint tycker jag är bra.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-12-09 13:47

Handbrake om du har Leopard (Handbrake fixar både DVD och att konvertera filmer)!

Instruktioner till Handbrake finns här: Sweet Setup- free need to have programs for PC and Mac en bit ned på sidan under 3B.

Då du kör PC (fattar jag rätt då?) så rekommenderar jag http://www.dvdvideosoft.com/ !
Du laddar bara ner deras Free Studio och i den har du alla deras program via länkar, har du inte de du vill använda laddas det ner, har du det så startas det.. Du kan konvertera till och från nästan allt, till och med direkt från YouTube till din Touch! Jag använde det på min PC innan jag gick över till Mac men ska nu installera XP via mitt VMware och dra ner det igen..
Deras program är dessutom busenkla att använda!

Nidesoft iphone video converter funkar klockrent snabbt och filerna blir inte så stora

  • Medlem
  • 2009-01-05 18:43

Jag tycker Roadmovie är riktigt bra. (Perfekt om man vill peta in lite undertext...)

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-10 11:36

FFMPEGX ska väl också fungera.

//Rob

1
Bevaka tråden