Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med skrivbord på MacBook Pro

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-07-22 20:22

Hej.

Jag kan inte markera saker jag har på skrivbordet på min MacBook Pro med trackpaden. Inte heller kan jag högerklicka med två fingrar eller ctrl+klick och ändra bakgrund m.m

Sedan har mina ikoner jag har på skrivbordet förflyttats också av någon anledning, men jag kan inte ändra de alls.

Skumt fel och jag kan inte komma på något hur det blev såhär.

Du har säkert ett riktigt problem och det vet jag inte vad det kan bero på, tyvärr. Du kan förstås testa att starta om i "Säker start", genom att hålla inne shift-tangenten efter startplonget och se om det kan avhjälpa felet.

Det du har råkat ut för kan också vara ett vanligt förekommande rackartyg.
Ta en skärmdump. Flytta alla ikoner från skrivbordet till någon mapp och dölj hårddisken från att visas på skrivbordet. Sätt den nytagna skärmdumpen som skrivbordsbakgrund.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-07-23 11:54

Jag gjorde som du sa nu och den nya skärmdumpen som jag satte som skrivbordsbakgrund blev inte alls den bild som jag tog en skärmdump på.

Vad tusan? Den nya skärmdumpen är alldeles blå med massa streck över sig.

Edit: Nu gick det att högerklicka och ändra ikoner osv!

Tackar!

Senast redigerat 2008-07-23 12:36

thevil beskrev alltså ett rackartyg som någon kanske har gjort på din dator. De har lagt in en fejkad bakgrund med bilder av ikoner, sedan flyttat dina riktiga ikoner någon annanstans. Byter du bakgrund till något annat så ser du ju om det var ett rackartyg eller inte.

Du skulle alltså inte ta en skärmdump av rackartyget och sätta den skärmdumpen som bakgrund, det blir inte så stor skillnad då.

1
Bevaka tråden