Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ADSL från AllTele

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som kan berätta hur bra eller dåligt ADSL är från AllTele. Dom tog över Vattenfalls verksamhet för ADSL. Dom förefaller konkurenskraftiga och påstår att dom finns till 40% över landet. Just nu så påstår dom att dom levererar 28 MBit/s (!) till 199 kronor/månad (kampanj), annars 299 kronor. Man får bara ETT fast IP-nummer men det är väl hyffsat...

AllTele

På deras egen fråga om att det är så billigt skriver dom:

"...Ja, det är så billigt! Det finns inga dolda avgifter. Ingen bindningstid, inget krav på köp av andra tjänster och om du beställer via vår hemsida nu betalar du ingen startavgift. Den enda kostnad som tillkommer är frakten (95 kr) för modemet. Den månadskostnad du sedan betalar för ditt bredband är den enda kostnaden du har om du betalar med E-faktura, väljer du pappersfaktura tillkommer en fakturaavgift på 20 :-...."

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-07-20 22:24

Jag har AllTele nu (förut TDC-kund). Har inte haft några problem förutom då abonnemanget skulle flyttas, det tog > 2 månader. Den låga månadskostnaden, ingen bindningstid och bra starterbjudande är väl det som är bra med dem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-21 18:07

Har ingen erfarenhet av Alltele men 28Mbit lät ju om inte annat spännande med tanke på att ADSL standarden ger max 24Mbit, VDSL1 ger inte heller de 28Mbit och VDSL2 finns inte installerat och i drift av någon operatör vill jag minnas

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-07-21 18:15

Enligt Alltele så kan de få 28 MBit ur den utrustning (modem och dslam) som används:
AllTele
Sen om någon har tillräckligt bra telefonlina för att få ut något av det är ju en annan femma...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-22 10:26

Blev också “tvingad” att gå över till AllTele när TDC sålde ut ADSL-delen. Bor i Göteborg och uppkopplingen fungerar klockrent. Får för det mesta över 800 KB/sek vid nedladdning på mitt 8 Mbit/s abonnemang.

1
Bevaka tråden