Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dagens goda gärning

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Då menar jag inte att du gett frugan frukost på sängen eller tvättat bilen åt mannen utan
något man gör mot en person där man inte förväntas ställa upp eller vara hjälpsam.

Satt på ett café idag och surfade med min iPod Touch när en kvinna plötsligt reste sig upp och började fäkta häftigt med armarna och nästan ramlade omkull. Alla tittade och ingen gjorde något. Då gick jag fram och stöttade henne så hon inte ramlade eftersom benen vek sig också. Hon sa att det var ett epileptiskt anfall och ville inte att jag skulle ringa ambulans eller polis. Pratade med henne en halvtimme tills hon var OK igen. Det var inte många i caféet men efter en kvart hade alla gått ut. En man nära verkade tycka det var obehagligt och kvinnan berättade att det hände henne ofta.
Nej, förväntar mig ingenO:-) utan tycker det är intressant varför folk inte naturligt och snabbt hjälper sina medmänniskor.

SÅ, har du plötsligt hoppat in och hjälpt någon ?

Vred nacken av en skadad skata häromdagen.

Inget man mår bra av att göra, men som man inser att man måste.

Alla runt om mig ser bara det "hemska" i att man avlivar ett djur som bevisligen lider sakta ihjäl. Ingen ser det som ngt bra, att man gör slut på det.

Detta har lett till att folk runt om mig ringer MIG i panik när de kört på en katt på grannön....

usch.. nu poopade jag väl hela tråden .... eller?

Betalade några ungars godis i ICA häromdagen!

De var två småknattar som saknade några kronor till en STOOOR chokladkaka.

Känner föräldrarna så jag vet att det var ok.....

Hände mig för några år sedan att en spårvagn krockade lätt med en bil i Majorna. I bilen satt två 20-åriga killar. Konduktören kollade med killarna men ville sedan ha någon av passagerarna som vittne på vad som hänt. Ingen svarade så jag ställde upp och beskrev det jag sett och gav namn/adress. Sedan blev det lite konstigt för killarna stod vid bilen med lätta skador och såg vilsna ut medan alla i spårvagnen tittade på dom. Jag gick ut och pratade lite och frågade hur de mådde osv.

Märkligt att det är så få som gör något. Det är ju så små saker som behövs. Bara lite vardagsmoral.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-22 18:22

Perfekt tråd för mig idag. Jag hittade en plånbok med 3500kr i och massor med kort på hundar barn och annat krimskrams.
Hade inget mobilnr eller hemnr men hittade ett annat nummer och efter detektivarbete och två samtal så hittade plånboken hem.
Hon blev jätteglad förstås. Jag fick inte ens min lunch betald vilket man kan tycka är lite snålt. Men mitt godhetsego fick sig en smekning så det spelar ingen roll.

Ser nu att det var en tråd om händelser där man inte förväntas göra det man gjorde men men.

Ursprungligen av acke:

Perfekt tråd för mig idag. Jag hittade en plånbok med 3500kr i och massor med kort på hundar barn och annat krimskrams.
Hade inget mobilnr eller hemnr men hittade ett annat nummer och efter detektivarbete och två samtal så hittade plånboken hem.
Hon blev jätteglad förstås. Jag fick inte ens min lunch betald vilket man kan tycka är lite snålt. Men mitt godhetsego fick sig en smekning så det spelar ingen roll.

Ser nu att det var en tråd om händelser där man inte förväntas göra det man gjorde men men.

Du, de flesta hade nog inte räknat med att nånsin få se den plånboken. Själv tänker jag att höjden av lycka hade varit få tillbaka plånboken. Tom på pengar givetvis.
Hatten av.

acke:
Tycker att det var snålt av tjejen som fick plånboken tillbaka. Hade det varit jag så hade du (eller vem som än kommit med den) fått 1.000 kr på raken ! Hon hade ju kunnat förlora allt så då tycker jag att en tusing är ett helt OK tack.

Nu ska vi se om det blir 1.000 inlägg nu om att det stannar kvar till imorgon !
Någon "snattade" 3 inlägg för mig igår så att jag på morgonen plötsligt hade 997.
Jag ger hittelön till den som hittar dessa inlägg !;) Dock inte 1.000 kr.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-22 22:57

Karo: Ja lite så tänkte jag. Men mest lade det en trist stämning på en solskenshistoria. Jag hade hjälpt en snåljåp! En betald lunch så hade vi båda två haft en grym historia att berätta. Hoppas att mitt sätt får henne på bättre tankar.

1
Bevaka tråden