Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Armband för iPhone / iPhone 3G

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-17 13:37

Tänkte köpa mig ett armband för min iPhone, att använda vid träning. Har noterat att Apple Store har en kategori med fodral & armband, men att det bara finns vanliga fodral där:

Apple Store (Sverige) - Fodral & armbands

Någon som har tips på bra armband, som fungerar bra vid träning? Länka gärna till butik om möjligt.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-21 07:38

Jag köpte ett sånt här från Ebay men det finns även som synes på DustinHome. Får det den här veckan, återkommer med tankar/funderingar.

BELKIN IPHONE SPORTARMBAND SVART

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-13 10:29
Ursprungligen av westerli:

Jag köpte ett sånt här från Ebay men det finns även som synes på DustinHome. Får det den här veckan, återkommer med tankar/funderingar.

BELKIN IPHONE SPORTARMBAND SVART

Vill gärna höra dina intryck från Belkins sportarmand.

Jag har precis förbeställt det nya armbandet från Belkin. Finns ännu inte i Sverige, så jag beställde från denna butik:

Belkin F8Z334 Sports Armband Plus with FastFit Fits Apple iPhone 3G 8Gb /16Gb

Totalt gick det på $34.59 inkl. frakt. Dvs ca 218 kr. Det kan dessutom tillkomma 25% i moms samt postens speditionsavgift 100 kr. Jag räknar därför med att det slutgiltiga priset hamnar mellan 218 och 372 kr.

Den skickas först den 25:e augusti och sedan dröjer det väl några veckor. Så dessvärre kan jag nog inte få den till Stockholm Halvmaraton (inte för musik, men för att ha koll på tider och hastighet). Men innan sommaren 2009 borde den vara här.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-19 02:26
Ursprungligen av kia2:

Vill gärna höra dina intryck från Belkins sportarmand.

Jag har precis förbeställt det nya armbandet från Belkin. Finns ännu inte i Sverige, så jag beställde från denna butik:

Belkin F8Z334 Sports Armband Plus with FastFit Fits Apple iPhone 3G 8Gb /16Gb

Några nyheter på gällande armband till iphone 3g?
Är du nöjd med detta Belkin armband och finns detta nu i SVerige eller är det något annat armband man bör köpa idag?

mvh
/martin

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-21 08:23

Belkins verkar vara en riktig storsäljare. Jag hade själv köpt om jag inte hade läst recensionerna på Amazon

Amazon.com: Customer Reviews: Belkin F8Z170-KG Sports Armband for iPhone

Vore kul att höra din åsikt. Har du orginal iPhone eller iPhone 3G?

Jag går annars och suktar efter Belkins nya armband för iPhone 3G som ännu inte finns i butikerna.

Belkin : Sport Armband Plus with FastFit

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-21 08:51
Ursprungligen av kia2:

Belkins verkar vara en riktig storsäljare. Jag hade själv köpt om jag inte hade läst recensionerna på Amazon

Amazon.com: Customer Reviews: Belkin F8Z170-KG Sports Armband for iPhone

Vore kul att höra din åsikt. Har du orginal iPhone eller iPhone 3G?

Jag går annars och suktar efter Belkins nya armband för iPhone 3G som ännu inte finns i butikerna.

Belkin : Sport Armband Plus with FastFit

Aj då. Det här inlägget hade jag velat läsa innan jag beställde. Jag har en Iphone 3G och behöver ett armband för träning (gym o löpning) och trodde i min enfald att Belkin levererar "high-end" produkter men där hade jag kanske fel?! Hmmm.... får ta och prova och sedan återkomma med synpunkter. Sport armbandet plus verkar onekligen vara ett alternativ, kanke får bli ett sånt om/när mitt går sönder.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-07-24 21:39

Har köpt denna som är en variant och jag är helnöjd

Belkin Sport Armband Plus / F8Z223EAMBL / Webbshop / Dialect

F8Z223eaMBL

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-24 22:09
Ursprungligen av Air100:

Har köpt denna som är en variant och jag är helnöjd

Belkin Sport Armband Plus / F8Z223EAMBL / Webbshop / Dialect

F8Z223eaMBL

Använder iPhone eller iPhone 3G?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-07-25 10:48

Iphone 2G

Har väl kört några mil och har inget att klaga på.
Självklart är det ju smidigare med en liten spelare men men

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-08-10 04:06

Har kört med liknande armband för min Iphone, håller med föregående att en mindre spelare är att föredra på armen, blir lätt iriterande tungt, klumpigt och ivägen.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-01-19 15:45

Man köper en iPod Shuffle istället för ett armband. Förmodligen billigare och betydligt smidigare!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-19 15:52

Kanske för vissa, men jag vill verkligen använda min iphone på gymmet och när jag är ute och springer (med det grymma RunKeeper) - finns ju ca 4-5 olika armband på marknaden, vilket rekommenderas?

mvh
/m

Biltema...

Är nog billigast. Kanske inte den bästa kvaliten men till priset så får man råd med många:cool:

http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=145246

35 kronor

Låt er inte luras av bilden. Det finns olika varianter för iPhone, iPod Touch och så vidare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-19 17:45

Intressant, någon som testat?
Här är en annan rätt billig från teknikmagasinet - någon som testat denna?
http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=link_product.html&link=Produktsok&artnr=265703

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-26 13:15

Ok, jag letar efter något armband av Grizzly (tror jag märket var) men hittar det inte.

Hittar detta istället: http://www.elanso.com/ArticleModule/SYRbSOJNR6RbUfT3JXRRPUIi.html
Onödigt? Jajemensan! Kul, ja lite

/Seb

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-26 13:19

Grizzly, jo jag tackar jag...
Griffin ska det vara: http://www.griffintechnology.com/products/streamlineiphone
har inte testat, men Belkins ser mer robust ut...

Nu har det gått ytterligare ett halvår. Finns fortfarande inget iPhone-armband på AppleStore.

Har det kommit fler produkter? Jag hittar ingen webbshop som säljer Belkin-bandet. Hur är era erfarenheter, ni som testat? Vilket iPhone-armband ska jag köpa, och var?

/mats

Med 3GS stöd för Nike+ så borde det ju dyka upp lite fler armband tycker jag, har inte sett några dock... Jag tyckte att Incase Sports Armband för iPod touch 2G verkade riktigt schyst men jag vet inte om det går att trycka i en iPhone i den, den är ju lite större än touchen. Incase borde ju kunna göra en liknande för iPhone kan man tycka!

EDIT: Googlade lite (naturligtvis efter jag hade gjort inlägget...) och konstaterade att Incase själva anger att armbandet ska vara kompatiblelt med iPhone vilket bekräftades på macrumors forum

Vi säljer några sportarmband, däribland det från Griffin: Motionera - iPhonebutiken.se

"Tyvärr" blev Streamline väldigt populärt och vår leverantör sålde slut och väntar fortfarande på leverans. Håller tummarna för att den kommer i början av kommande vecka..

Jag bumpar lite och undrar om det är någon som kan ge lite info om ett bra armband för 3GS. Ska ha det när jag springer och gymmar. Finns ju en hel del modeller men jag vill ju ha någon som är bra också, inte lägga 400 och inse att jag fått crap!

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2009-11-20 00:12

Armband för 99 kr
Sportarmband

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2009-12-10 13:23

Price: $4.40 ~ 32 SEK och gratis frakt.

Armband

1
Bevaka tråden