Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Koppla extern skärm till MBP

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-19 11:11

När jag använder min externa skärm till min MBP, så hamnar bilden långt ut till vänster, menyradeb syns inte på den externa skärmen. Hur löser jag det?

I Nätverksinställningar > Bildskärmar kan du ställa in vilka inställningar som du vill ha på dina respektive skärmar. Det låter som att du vill ställa in din externa som en Skärmdubblering!?

Ursprungligen av bossep:

menyradeb syns inte på den externa skärmen. Hur löser jag det?

Menyraden finns bara på den primära skärmen, i systeminställningar under bildskärmar kan du välja vilken skärm som ska vara den primära. Men det kanske är skärmdubblering du menar, då får du menyraden på samma skärm.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-19 12:19

När du har en extern bildskärm inkopplad kan du ställa in i systeminställningar om du vill ha skärmdubblering eller inte om du väljer skärmdubblering får du menyraden även på den externa skärmen.
Joel

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-19 12:34

Där satt den! Nu är det bara skärpan som ska till på min Apple 20". Bilden ser väldigt mjuk ut. 'Softad' helt enkelt.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-07-20 16:41

Jag har också nyligen kopplat in en extern skärm till min MBP och använder MBPn som sekundär skärm. Men när jag öppnar nytt Kod-fönster i Xcode så hamnar det på den Sekundära skärmen. Skitirriterande Är detta någon bugg i Xcode?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-20 17:01

Jag tycker MBP skärmen är betydligt skarpare än Apples 20" när jag använder den som skärm. Är jag ensam om det? Vilken är optimala inställnigen?

Ursprungligen av bossep:

Jag tycker MBP skärmen är betydligt skarpare än Apples 20" när jag använder den som skärm. Är jag ensam om det? Vilken är optimala inställnigen?

Har du rätt upplösning på skärmen då? Rekommenderad upplösning på en 20" skärm är 1680 x 1050 av apple.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-20 23:04

Det är vad jag har.

1
Bevaka tråden