Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Döda pixlar på macbook pro

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Satte just och spelade lite Couter Strike via Crossover, och när jag stängde av såg jag något hemskt, två döda pixlar på min skärm! En Macbook pro 15".

Antar detta går på garantin, för så här kan jag bara inte ha det.

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2008-07-15 14:46

Du kan nog glömma att få det på garanti tyvär
har du köpt datorn från Applestore och inte haft den mer än 14 dagar så kan du ju alltid retunera den och få en ny.

Du kan ju alltid, om den är upp till 6 månader gammal för att inte få ett nedskrivet värde, råka tappa den i golvet och ta ut en ny på hemförsäkringen! 1500kr -- är det värt det?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-20 04:55
Ursprungligen av misthv:

Du kan ju alltid, om den är upp till 6 månader gammal för att inte få ett nedskrivet värde, råka tappa den i golvet och ta ut en ny på hemförsäkringen! 1500kr -- är det värt det?

Det kallas för försäkringsbedrägeri.
Inte undra på att det blir höga premier.

Jag syftar såklart på att det inte är värt 1500kr för att fixa en eller två döda pixlar på en skärm. Mitt förslag var inte en uppmaning utan snarare ett "lev med det" för om det är något som är ett bedrägeri så är det företags pixelpolicys.

Ursprungligen av blodsugare:

Satte just och spelade lite Couter Strike via Crossover, och när jag stängde av såg jag något hemskt, två döda pixlar på min skärm! En Macbook pro 15".

Antar detta går på garantin, för så här kan jag bara inte ha det.

Helt säker att de är döda? Inte bara två pixlar som fastnat?

Testa denna metoden och återkom med resultat hur det går
JScreenFix - Fix stuck pixels and screen burn-in

1
Bevaka tråden