Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

unrarx till .rar00 .rar01 osv

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag använder just nu unrarx till att packa upp mina filer i mac. Det funkar fint när alla filerna slutar med .rar att extracta men har tagit hem några .rar00 .rar01 .rar02 osv. och jag lyckas inte extracta.
Hur gör man på på dessa filslut? Alla har ju ett olikt filslut som om man sätter på .rar00 att öppna med unrarx och sen "change all" så funkar det ju inte på de andra. Väljer man alla och tar "open with..." och unrarx så funkar det inte heller.
Hur gör man? man måste kanske ha annat program? Finns det bättre än unrarx på mac? För jag tar gärna ett nytt program om det funkar bättre.
Uppskattar all hjälp.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2008-07-19 22:12

Prova att byta filändelse. filnamn.rar00 till filnamn.r00 etc och då skall du bara dubbelklicka på den första filen som då bör heta filnamn.rar.

Det är möjligt att det i ovanstående exempel är .rar00 som är första filen och då ändrar du den till .rar och de andra till .r01 etc....

Jag tror du måste ha hem alla .rar-filerna för att det ska funka, dvs om arkivet består av .rar00-10 så måste du ha alla 10 filer. Sen ska väl förhoppningsvis Unrarx klara resten när du packar upp första filen.

Annars får du testa Henils metod.

Okej det funkar nu.. jag bara gjorde ett litet misstag. Men tack för hjälpen för det hjälpte faktiskt. Jag gjorde misstaget av att öppna .rar00 först men det fanns ju en jäkla .rar fil längre ner som jag inte såg. Anledningen till att jag gjorde det felet var att jag tyvärr hade en säsong av en tv-serie som hade filer som alla slutade på .rar och då blev jag van vid att alltid öppna den första jag såg eller bara en random i högen. Jag blev nyss mac användare me så jag var van från winrar i windows. Men tack, tack.

1
Bevaka tråden