Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man dela bibliotek på en Time Capsule?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-07-17 19:36

Kan man ha hela iTunesbiblioteket på en USB-disk kopplad till en Time Capsule och använda biblioteket på två olika datorer? Inte samtidigt då självklart. Men fungerar det? Någon som vet?

Ska det väl göra, har inte testat på en Time Capsule, men väl på en extern disk kopplat till en Extreme. Och visst, det funkar, men inget val för mig då man bara kan ha igång itunes på en dator i taget. Hålla på och stänga av på håller inte för mig i längden. Jag letar efter ett bra program som kan synka bibliotek mellan olika datorer tillfredsställande istället.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-07-19 19:43

Jo, det gick ju som sagt bra. Men som du säger, lite omständigt. Och tar lite tid att ladda låtarna också jämfört med att ha allt på hårddisken.

/knappen

Nja, att ha musiken på airdisken tycker jag funkar skitbra, men inte biblioteket, Får la se hur det går med synkningen mellan biblioteken bara?

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-07-19 22:27

Lär er att dela ut er musik/(eller bilder) detta gör ni under inställningar/delning. Detta gör vad ni vill.

Att ha Itunes/iphoto biblotek på TC eller extern HD via Airport Extreme går bra. men man måste dock ansluta till disken om man kör AE om man kör TC vet jag ej men tror samma sak där annars hittar inte itunes/iphoto musiken bilderna. det kan gå långsamt med bilder men det fungerar.

Musik fungerar utan problem för mig, men man har tyvärr ingen musik när man ta datorn med sig utanför hemmet.

Jag tog upp iphoto även om det inte var det du frågade efter men som kanske kan vara bra att veta att det fungerar också.

Ursprungligen av what:

Lär er att dela ut er musik/(eller bilder) detta gör ni under inställningar/delning. Detta gör vad ni vill.

Musik fungerar utan problem för mig, men man har tyvärr ingen musik när man ta datorn med sig utanför hemmet.

Nej, det gör inte vad jag vill, jag vill inte ansluta till den andra datorn, utan trivs bra med airdisken, och då har jag också musiken tillgänglig var jag än är med MBP'n. Vilket är super. Får jag bara en tillfredsställande synkning att funka så blir jag väldigt nöjd. Lite organisering först dock.

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-07-20 22:08
Ursprungligen av panther:

Nej, det gör inte vad jag vill, jag vill inte ansluta till den andra datorn, utan trivs bra med airdisken, och då har jag också musiken tillgänglig var jag än är med MBP'n. Vilket är super. Får jag bara en tillfredsställande synkning att funka så blir jag väldigt nöjd. Lite organisering först dock.

Ok men du har ju löst det så det passar dig, om det är du som använder båda datorerna så förstår jag dig men ska man dela med familjen så är det bättre att ha seperata konton och låta var och en ha sin egen musik och sedan dela denna även om musiken ligger på Airdisken.

Hej!
Dum fråga: Hur gör jag för att göra backup på hårddisken till en Time Capsule? Jag har inte Leopard och kan därför inte använda den tidsinställda automatiska backupen. Har Tiger 10.4.11.
Tacksam för svar.
/Lars.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-07-20 21:44
Ursprungligen av lasseklef:

Hej!
Dum fråga: Hur gör jag för att göra backup på hårddisken till en Time Capsule? Jag har inte Leopard och kan därför inte använda den tidsinställda automatiska backupen. Har Tiger 10.4.11.
Tacksam för svar.
/Lars.

Måste ha 10.5.2 för att det ska fungera.

1
Bevaka tråden