Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur skriver man command+option+backslash för 1passwords bokmärkesruta?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu har ju den mycket trevliga lösenords-redan '1password' fått en ny funktion som jag själv längtat efter.
Det är en egen bokmärkeshanterare som skickar tar dig mycket smidigt förbi lösenordsskydd på olika sajter.

Antingen kan man med musen klicka fram rutan (se bifogad bild) eller så kan man via ett tangentbordskommando framkalla rutan utan att behöva kladda på musen. (om ni så att säga missförstår mig rätt härvidlag )

Problemet är att tangentbordskommandot verkar inte passa svensk layout särskilt väl. På amerikanska ska det jallafall vara:
⌘⌥\ (Command+Option+Backslash)

Hur löser man det på ett svenskt tangentbord?

/mvh David S

Lägg till shift och tryck 7.
Dvs cmd+opt+shift+7.

Ursprungligen av ohennig:

Lägg till shift och tryck 7.
Dvs cmd+opt+shift+7.

ja, det var min första tanke men det ville sig inte. 'Opt' är väl samma som 'Alt' antar jag.

Ja, varför inte söka på tillverkarens sida?

Bah!

>NOTE: We just released version 2.7.1 and added the ability to customize the shortcut keys. In 1Password > Preferences > General you can now change the Restore Form and Bookmarks keyboard shortcuts. One quirk remains, however, requiring you to quit 1Password and the browsers after changing the shortcut keys.

Ursprungligen av Ola Hansen:

Ja, varför inte söka på tillverkarens sida?

Bah!

>NOTE: We just released version 2.7.1 and added the ability to customize the shortcut keys. In 1Password > Preferences > General you can now change the Restore Form and Bookmarks keyboard shortcuts. One quirk remains, however, requiring you to quit 1Password and the browsers after changing the shortcut keys.

hm.... uppenbarligen för mycet text för en 42-åring att läsa - ve mig!
Jag menar: Tack för hjälpen!

/David

1
Bevaka tråden