Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Klippa ljudfiler!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-07-18 19:34

Hej!

Inte längesen man införskaffade sig sin macbook nu. Men jag minns till windows så finns det ett program som heter Soundforge där man enkelt kunde klippa i ljudfiler. Det jag vill göra är att klippa ut ett visst parti i en låt och använda som ringsignal till telefonen. Så jag undrar vilka alternativ det finns till mac? Soundforge var ett ganska krävande program så jag eftersöker helst nått mindre, väldigt enkelt och ska gå snabbt att starta. Det får gärna vara gratis också!

Tacksam för svar!

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-18 19:41

Garageband... sedan kan du ladda upp den som ringsignal till iTunes direkt därifrån

Du borde ha programmet installerat på din mac.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-07-18 19:56

Ska man välja "nytt musikprojekt", "nytt podcastavsnitt", "ny filmmusik" eller "öppna befintligt projekt" Det verkar vara de enda alternativen jag har.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-07-18 19:59

Nevermind, hittade det!

Tack för svaret

om du letar program öht så är Mac OS X Software Updates and Mac OS X Downloads - VersionTracker ett jättebra ställe att börja söka på.
Audacity är ett bra, enkelt alternativ. Om du inte gillar garageband.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-07-18 21:38

Nej jag gillade faktiskt inte Garageband, på tok för krångligt, testade även Audiocity men precis som där så förstod jag inte hur man fick det hela till en mp3:a? Audiocity saknades det nått fil för att kunna göra mp3 och garageband funkade inte överhuvudtaget. Kikade även lite på amadeus som såg bra ut men det var inte gratis.

Ursprungligen av pontish:

...testade även Audiocity men precis som där så förstod jag inte hur man fick det hela till en mp3:a? Audiocity saknades det nått fil för att kunna göra mp3...

Du skriver Audiocity, men jag förmodar att du menar Audacity?

I så fall är det nog LAME som saknas för att kunna exportera till MP3.

Länk och instruktioner finns här:
Lame installation

skit i garageband och kör på MP3 Trimmer i stället. Visserligen shareware men klart värt den billiga pengen – helt dedikerat åt att "trimma" mp3-filer på alla upptänkliga sätt.

1
Bevaka tråden