Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man ställa in iPhone på ljudlös till ett klockslag?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

På min senaste Nokiatelefon kunde jag när jag gick in i ett möte ställa in att telefonen skulle vara ljudlös fram till ett viss klockslag. När det klockslaget passerades återställdes telefonen till sin vanliga ljudprofil. Detta var kanon och jag saknar det verkligen i min nuvarande Sony Ericsson. Jag glömmer nästan alltid att sätta på ljudet igen. Ibland går det en hel dag tills jag märker att den fortfarande är ljudlös och har missade samtal.

Kan man ställa in iPhone på att vara ljudlös fram till ett viss klockslag eller under en bestämd tid?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-18 09:08

Nej tyvärr går det inte men den har något som nästan ingen annan telefon har och det är en mute knapp på sidan av telefonen. Det går nog inte att göra det mycket enklare för att stänga av/sätta på ljudet. Försök göra det med en annan telefon under ett möte utan att ta upp luren ur byxfickan.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Nej tyvärr går det inte men den har något som nästan ingen annan telefon har och det är en mute knapp på sidan av telefonen. Det går nog inte att göra det mycket enklare för att stänga av/sätta på ljudet. Försök göra det med en annan telefon under ett möte utan att ta upp luren ur byxfickan.

//Rob

Tja, varenda SonyEricsson har ju en "muteknapp" med, bara att hålla inne en knapp. Och de är inte direkt ensamma om det. Så att säga att nästan ingen annan telefon har det är så sjukt att det blir komiskt.

Och nej, det är inte svårt att veta vilken knapp det är i byxfickan på en SE-telefon.

Med en "vanlig telefon" kan du ju sms:a utan att ta upp telefonen ifrån fickan, gör det med en iPhone

Mvh,

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-18 09:20
Ursprungligen av Rossifumi:

Tja, varenda SonyEricsson har ju en "muteknapp" med, bara att hålla inne en knapp. Och de är inte direkt ensamma om det. Så att säga att nästan ingen annan telefon har det är så sjukt att det blir komiskt.

Och nej, det är inte svårt att veta vilken knapp det är i byxfickan på en SE-telefon.

Mvh,

Det är inte samma sak eftersom du måste låsa tangenterna när du har telefonen i byxfickan annars är risken stor att du ringer någon stup i kvarten. Och då fungerar det inte att bara trycka på mute knappen utan du måste ta bort tangentspärren först.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Nej tyvärr går det inte men den har något som nästan ingen annan telefon har och det är en mute knapp på sidan av telefonen. Det går nog inte att göra det mycket enklare för att stänga av/sätta på ljudet. Försök göra det med en annan telefon under ett möte utan att ta upp luren ur byxfickan.

På vilket sätt hjälper en muteknapp på sidan av telefonen en att komma ihåg att stänga av ljudlöst efter ett möte? Om jag nu inte har missat nåt och muteknappen faktiskt pickar en på benet och säger till man behöver stänga av ljudlöst, annars förstår jag inte vad det här har med saken att göra..

  • Medlem
  • 2008-07-18 09:53

Svaret på frågan i denna tråd är: Nej tyvär går det inte. Sorry Mattias, hoppas inte du
köpte iphonen med detta i tanke

All annan diskussion verkar tämligen "fadd"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-18 10:07

Nu är jag inte insatt i varken iPhones funktioner eller dess API/SDK, men borde det inte vara en lätt match att skriva en liten app till den som gör detta? Under förutsättning att man kan styra telefonfunktioner via API:et, naturligtvis.

Lämna ett förslag på något iPhone-utvecklarforum, Läste att det visst ska finnas en hel kasse Androidutvecklare som letar efter roliga projekt...

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-18 10:25

Fortsätt diskussionen här:
http://www.99.se/program-spel-f-r-ipod-iphone/246763-vilka-apps-saknar-ni.html

Då frågan har fått svar och det inte finns så mycket mer att säga låser jag tråden.

1
Bevaka tråden