Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var hittar man en iPhone-öppnare?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Behöver öppna min iphone och var inne på iFixit: iPod, iBook, & PowerBook Parts and Accessories.
Ifixit använder sig utav ipod opening tool, eller något liknande. Kan man få tag på en sådan i Sverige?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-17 18:31

Om man öppnar den likadant som man öppnar en iPod så går det bra med en vass kniv. Jag sticker in knivbladet i sidan, bladet inte spetsen, sen bänder jag lite löst sen bänder jag lite på andra sidan, höger sida, vänster sida, uppe, nere och tillslut så går den upp.
Men du borde kanske lyssna på någon som har öppnat iPhone jag har ju bara öppnat iPod. Det finns guider hur man ska göra också...

Ursprungligen av joppe.ejd:

Behöver öppna min iphone och var inne på iFixit: iPod, iBook, & PowerBook Parts and Accessories.
Ifixit använder sig utav ipod opening tool, eller något liknande. Kan man få tag på en sådan i Sverige?

Borde gå och få tag i en någonstans. Har dock sett att det följer med en öppnare om man köper batteri till förra versionens iPhone på tex Tradera.

Jag hittade denna guide när jag skulle hjälpa kompisen med att byta batteri på hans iPhone.
Under steg nr. 6 var det lite jobbigt (höljet sitter ordentligt). Fint med bilder som underlättar.
Hur man öppnar en iPhone - How to open an iPhone

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-22 21:58
  • Medlem
  • 2008-07-23 00:58

Jag köpte sådana verktyg från Cellular Accessories - Alcatel, BlackBerry, 3G, NEC, BenQ-Siemens, Mobiado, Acer, Dopod/O2, Microsoft,. Dom blå i plast är engångs och har gjort sitt efter en användning. Volymknappen var defekt på min så det var därför jag hade isär den för att fixa det. Jag skulle vilja säga att det är väldigt svårt att ta isär den utan att skada baksidan. Jag satte iallafall dit nytt "back cover" och nytt "antenna cover" efteråt.

1
Bevaka tråden