Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skum bieffekt - Telenor Mobilt Bredband

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-21 16:51

Tjenare!

Jag har införskaffat Telenors mobila bredband då både Tele2 och 3 inte höll måttet. Det funkar riktigt bra, inga anslutningstapp och riktigt bra hastigheter.

Det är dock en sak som stör mig, jag hoppas nån kan hjälpa.

När man drar igång GlobeTrotter Connect för att ansluta klipper programmet alla andra anslutningar, jag tappar mitt nätverk via Airport, samt Ethernet.
När jag går in i Systeminställningar för att dra igång Aiport som visar "Ej inställt" så funkar det inte...

Någon som haft det problemet alt. kan gissa sig till en utväg?

/Alex

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-16 11:19

Har precis samma problem, någon?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-16 12:10

Jag har haft problemet och tagit mig ur det. Jag pillade i Inställningarna för nätverk. Fast jag kommer inte ihåg exakt hur jag gjorde

Ni får mecka själva. Några olika saker att försöka:
Tips 1: Gå in i inställningarna och tryck på +-knappen. Lägg till en Airport-device.

Tips 2: Starta GlobalConnect. Ge PIN-kod. Koppla INTE upp med knappen i GlobalConnect. Leta reda på ett av nätverksinterfacen i nätverks-inställningar (jag tror det var det som hette nånting med modem). Ställ in det. Ange APN (internet.telenor.se) och tryck på "koppla upp" från inställningspanelen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-16 13:31

Den byter inte nätverksprofil bara?

Under nätverksinställningarna så kan man skapa flera profiler (minns inte vad det heter eg.) standard profilen är ju "Automatiskt" som har alla anslutningar på men man kan även skapa egna med endast Airport eller endast mobilt bredband osv.

Profilerna innehåller ju även all info om inställningarna för varje anslutning så om man slår igång en anslutning i en profil som inte har några inställningar för den så då visar den ju just "Ej inställt" eller så.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-16 17:16

Tusen tack!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-17 14:37

Till nästa problem...
NÄr jag nu sätter på min airport för att kunna lyssna på musik via min airport express så stannar min internetuppkoppling av helt och slutar fungera tills det att jag stänger av min aiport.

Nån som har samma problem & lösning på det?

Tack.
Elias

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-17 15:20

Du kan sortera anslutningarna i nätverkslistan, den som är längst upp används först osv. så dra ner Airporten under din vanliga internet anslutning.

Dock skall du ju inte dela ut en default route med airporten om du inte kan ansluta till internet genom den heller..

1
Bevaka tråden