Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använder ni skärmskydd?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2008-07-16 15:21

Om ja vilket använder ni till era iPhone 3G?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-07-16 15:32

Och vart ni köpt dom!

Hittar verkligen ingen som har hemma.

Ursprungligen av DanneE:

Och vart ni köpt dom!

Hittar verkligen ingen som har hemma.

Macoteket har hur mycket som helst
Macoteket - Seriös och kunnig personal, låga priser

Finns även i andra butiker ex. Teknikmagasinet mfl.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-07-16 23:39
Ursprungligen av adress@mac:

Macoteket har hur mycket som helst
Macoteket - Seriös och kunnig personal, låga priser

Finns även i andra butiker ex. Teknikmagasinet mfl.

Jo men inte i lager vad jag kan se?

Behövs det verkligen! Stresstest med nycklar mm på skärmen gav ju inte ngt märke!
Känns som onödigt med skärmskydd!?

Det här är något som jag kan rekommendera EXTREMT varmt. Det går enkelt att byta också när (om) man repat plasten så mycket att man behöver sätta ditt ett nytt...

Ursprungligen av PeeMaN:

Det här är något som jag kan rekommendera EXTREMT varmt. Det går enkelt att byta också när (om) man repat plasten så mycket att man behöver sätta ditt ett nytt...

Jag använder detta. Ser ut som spegelglas och när skärmen tänds försvinner effekten. Klicka på bilden så ser du.

Jag har det genomskinnliga från Macoteket: Macoteket - Artwizz ScratchStopper för iPhone 3G
Klart prisvärt och fungerar bra tycker jag.

Ursprungligen av langby:

Jag har det genomskinnliga från Macoteket: Macoteket - Artwizz ScratchStopper för iPhone 3G
Klart prisvärt och fungerar bra tycker jag.

Samma här - på min iPod Touch. Lite pilligt att få rakt och det tog en stund för mig att förstå att anledningen till att plasten inte linjerade med iPod'ens yttre kan är att plasten är någon millimeter smalare än skärmytan...

Den lilla plastspackeln som följer med för att trycka ut luftbubblor med är dock inte mycket att hänga i granen - kreditkort, lånekort eller busskort går bättre. Trevligt att man får flera skydd i samma förpackning (3st).

För att skydda den repkänsliga baksidan och för att få ett bättre grepp om iPod'en har jag ett lila Contour Flick case:

Senast redigerat 2009-06-17 13:19

Jag tycker egentligen såna här skärmsydd som IS och andra såna plastskydd är bäst för man slipper ha ett klumpigt fodral..fast de är jobbigt med också..får alltid med bubblor och så

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-06-15 23:31

Power Support funkar utmärkt.... helt osynligt efter att man applicerat det!

Power Support Crystal skyddsfilmsats fr iPhone 3G - Apple Store (Sverige)

Jag använder inte skärmskydd och kan inte se varför man skulle ha det. Skärmen är av glas, gissningsvis välhärdat glas och är mycket reptåligt. Jag har inte min iPhone tillsammans med nycklar eller annat vasst så mycket, utan använder ett case när jag ska transportera den på ett riskfyllt sätt. I övrigt har jag den i fickan på jackan, byxorna eller skjortan och skärmen har inte en endaste repa. Skalet och ramen har det däremot, så iPhonen har varit i kontakt med vassa föremål.

Jag krossade skrämen i vintras när iPhonen föll ur fickan när jag böjde mig fram, därför har jag inköpt ett case. Ett skärmskydd hade inte hjälpt i det fallet.

Mitt råd är alltså att inte ha skärmskydd till iPhonen då jag anser att det är bortkastade pengar. Använd ett case istället om du ska transportera den tillsammans med vassa föremål. '

/.

Har inget skydd... Förstår inte riktigt nyttan. Skärmen går ju knappt att repa ens om man försöker.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-06-17 16:56

Vet inte direkt om det behövs, men för runt 100 pix känns det ändå som en liten extra försäkring.

Sen får jag en känsla av att smuts, fingeravtryck mm på skärmen inte syns lika tydligt efter att jag satte på skyddet (Power support skyddsfilm).

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-17 17:26
Ursprungligen av MrCoffee:

Vet inte direkt om det behövs, men för runt 100 pix känns det ändå som en liten extra försäkring.

Sen får jag en känsla av att smuts, fingeravtryck mm på skärmen inte syns lika tydligt efter att jag satte på skyddet (Power support skyddsfilm).

Det ska lösas med 3GS. (fingeravtryck m.m.)

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-06-17 19:42

Jag har iaf lyckats repa min skärm, då tillsammans med lite nycklar i fickan så omöjligt att repa är det då inte. Har 2-3 små repor på skärmen.

1
Bevaka tråden