Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Applecare eller hemförsäkringen?

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Solna
  • 2008-07-16 18:19

Hej alla där.

Att köpa applecare eller använda hemförsäkringen. Jag är student för tillfället och som du förstår behöver jag spara pengar. snart måste jag köpa en applecare i aug. om jag vill förlänga garantin.

Jag har drulleförsäkring via hemförsäkringen och undrar om det kan vara smart att köra en fuling om man skulle behöva få den lagad eller så om någon görs som inte täcks av hemförsäkring typ mekka lite med den själv så den "blir godkänd" inom drulleförsäkringen.

Har verkligen inte råd med att försäkra datorn med alla kostnader man har just nu.

Vad har ni för åsikter angående det ämnet?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-16 19:21

Hej abbe, min dator klämdes under en soffa, och jag tog de på hemförsäkringen, inga problem alls (om du har all risk) det blev en kostnad på 1500 bara för att få datan fixad

det är lite bättre än apple care, och som sagt om datan pajar får du välja begagnat värde eller repration

apple care är helt meningslöst på denna front

  • Medlem
  • Solna
  • 2008-07-16 20:09

ok men när det gäller fel som är inom datorn då? det täcks inte av hemförsäkringen...jag har allrisk.

Då gäller garantin oftast.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-16 22:07
Ursprungligen av mmmikael:

Då gäller garantin oftast.

ja eller konsumentköplagen som gäller i 3 år , fast man reklamerar då, i Sverige har vi det vilket inte många tänker på, därför sådana extraförsäkrningar är onödiga

Ursprungligen av Esa:

ja eller konsumentköplagen som gäller i 3 år , fast man reklamerar då, i Sverige har vi det vilket inte många tänker på, därför sådana extraförsäkrningar är onödiga