Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

VLC - Inaktivera felmeddelanden

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Någon som vet hur man inaktiverar onödiga felmeddelanden som ibland dyker upp?
Ibland händer det när jag trycker på stopp med kontrollen och sen play igen att ett onödigt felmeddelande dyker upp. Man behöver bara stänga det och även om man knappar in att den ska komma ihåg svaret så blir det samma sak nästa gång man kör ngt. Dvs. Den sparar inte inställningen..

Ursprungligen av Emanuel L:

Någon som vet hur man inaktiverar onödiga felmeddelanden som ibland dyker upp?
Ibland händer det när jag trycker på stopp med kontrollen och sen play igen att ett onödigt felmeddelande dyker upp. Man behöver bara stänga det och även om man knappar in att den ska komma ihåg svaret så blir det samma sak nästa gång man kör ngt. Dvs. Den sparar inte inställningen..

Jag har samma problem som dig Emanuel L. Jag får upp konstiga felmeddelanden utan att något e fel. Tyvärr vet inte jag heller hur man fixar detta.

Edit: Fixade citat-taggarna //Mod

Senast redigerat 2008-07-16 14:59

Har fått samma problem här med flertals gånger. Irreterande som fan

Hm. Jag brukar då inte få några felmeddelanden. :/

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-13 12:11

Händer här också, fast jag använder inte VLC så mycket längre (bara för preview grejjer) annars kör jag numera Plex

Ursprungligen av kainen:

Händer här också, fast jag använder inte VLC så mycket längre (bara för preview grejjer) annars kör jag numera Plex

Hur får du helskärm med plex? jag får helskärm i en ruta och inte hela tv-skärmen.
men jag vill helst lösa problemet med VLC. Smidigast o bäst

Ursprungligen av kainen:

Händer här också, fast jag använder inte VLC så mycket längre (bara för preview grejjer) annars kör jag numera Plex

tack kaninen!! skön app!

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-17 23:09
Ursprungligen av Fredde/pandemonium:

tack kaninen!! skön app!

Jag gillar den riktigt mycket

Emanuel L: Jo lite krångel e det fortfarande, men det går ju att koppla in den till en apple remote eller orginal trådlös xbox360 kontroll (det har jag inte gjort iofs) men då kanske den gamla känslan kommer tillbaks lite

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-13 16:14

Helskärm i plex... i huvudmenyn, tryck uppåt för att komma till settings menyn... bläddra till "screen" och där kan du välja upplösning och om du vill ha helskärm eller inte

edit: oj, tänkte inte på att jag använder ett skin som heter "Aeon", jag hoppas inställningarna ligger på ungefär samma ställe

Senast redigerat 2008-07-17 23:11

Plex är helt ok. men kontrollen är lite kajko. skulle funkat bättre om den skötte sig som xboxens jag vill kunna höja o sänka ljudet enkelt. avbryta och gå till menyn snabbt. osv

1
Bevaka tråden