Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installation av 10.5 avbryter

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-15 17:31

Försöker installera Mac OS X 10.5 Leopard på min MBP köpt förra året, och startar om datorn med skivan i enligt vad som sägs, får välja språk för installation. Sedan säger det endast "Denna programvara kan inte installeras på denna dator" med val på OK eller Starta Om. Provade Starta Om några gånger och kom tillbaka till samma procedur, samt via OK får jag avbryta installationsdisken och starta datorn via "normal" server...

Någon som har en aning om varför och vad jag kan göra. Provat även att hålla inne C under omstart, med samma resultat !

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-15 17:53

Detta resultat får man om man använder en skiva som levererats med en annan datormodell. Antar att din MBP levererade före Leopard med en 10.4-skiva? Använd i så fall en fristående - köpt - 10.5-skiva.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-15 17:56
Ursprungligen av IngoX:

Detta resultat får man om man använder en skiva som levererats med en annan datormodell. Antar att din MBP levererade före Leopard med en 10.4-skiva? Använd i så fall en fristående - köpt - 10.5-skiva.

Jo, min dator kom ca 1 månad innan Leopard släpptes. Och fick nu låna en väns 10.5 skiva som han fick med till sin nyligen köpta MacBook.

Betyder det att det absolut inte går ?

Senast redigerat 2008-07-15 18:07
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-07-15 18:16
Ursprungligen av Interlude:

Jo, min dator kom ca 1 månad innan Leopard släpptes. Och fick nu låna en väns 10.5 skiva som han fick med till sin nyligen köpta MacBook.

Betyder det att det absolut inte går ?

Det går inte med en skiva för en annan datormodell nej.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-15 18:20

Du kan inte använda MacBook-skivan till MacBook Pro. Det är det minimala kopieringskydd Apple använder sig av för att göra det lättare för oss att istället ärligt köpa programvaran

Om man hade köpt ny dator efter 1 oktober -07 kunde man t.o.m i december -07 få en Leopard-skiva för fraktkostnaden (10.5 släpptes 26 oktober). Men det erbjudandet gäller inte längre så den informationen gör dig ju inte gladare...

1195 kr kostar OSX på applestore, 1995 för familje-paket (5 användare)

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-15 18:23

Och jag hade oturen att inte kunna vänta så länge pga. min utbildning så ja !

Sedan att man har sommarlov och inga direkt cash gör ju inte situationen bättre. Men får väll vänta, tack för svar iaf om än negativa.

1
Bevaka tråden