Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudet borta

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ljudet har försvunnit från Front Row, Quicktime och alla program förutom DivX när jag ska titta på filmer som laddats ner. Tidigare var det så bekvämt att bara använda sig av Överblick och växla till helskärm, ljudet har fungerat på alla filmer tidigare.
Kan vara den senaste uppdateringen av Quicktime som ställt till det, jag tror att det fungerade innan den senaste uppdateringen jag gjorde förra veckan.
I-tunes och allt annat verkar fungera som det ska och filmer jag gjort själv fungerar som vanligt. Det är bara dom nedladdade som är problemet.

Nån som har nåt tips, eller nån som råkat ut för samma sak.
Fungerar inte med nollställning av P-ram.

Det är precis detta som hänt mig oxå. Har inte en blekaste om vad jag ska göra för att få ordning på det. Nån som har nåt bra tips?

roffebentsen>> Har du fått ordning på det?

Nej, har inte hittat nån info om det heller. Jag antar att det är nån codec eller nåt som saknas till Quicktime efter senaste uppgraderingen.
Jag letar vidare och informerar här om jag hittar nåt.

Jag fick ordning på mitt. Jag installerade Perian (Perian - The swiss-army knife of QuickTime® components) och så var problemet löst. Ett hett tips

1
Bevaka tråden