Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En miljon sålda iPhone 3G första helgen och 10 miljoner nerladdningar i App Store

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple meddelar att dom har sålt en miljon iPhone 3G runt om i världen på 3 dagar, och samtidigt meddelar dom att det hat gjorts 10 miljoner nerladdningar i App Store hittils, en braksuccé!

Pressmeddelande:
Apple Sells One Million iPhone 3Gs in First Weekend
iPhone App Store Downloads Top 10 Million in First Weekend

Med andra ord mer än 200 iPhone 3G i minuten dygnet runt, ganska bra gjort

Senast redigerat 2008-07-14 15:47

Undrar hur många som sålts i Sverige. Men det kanske vi aldrig får reda på. :/

Ursprungligen av Fredrik Dolk:

Undrar hur många som sålts i Sverige. Men det kanske vi aldrig får reda på. :/

Hah. Slår vad om att det bara står "Shut up, stupid" i Apples kontrakt med Telia

Vi kanske borde ha någon tråd för vadslagning om hur många iPhones utöver de utlovade 10 miljonerna Apple kommer att sälja under kalenderåret 2008. Jag tippar på plus två miljoner.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-14 17:25

Braksuccé? Om de har sålt 3 miljoner till om 9 dagar så..

Ursprungligen av acke:

Braksuccé? Om de har sålt 3 miljoner till om 9 dagar så..

...så vadå?
Har jag missat något?

  • Medlem
  • 2008-07-14 20:00
Ursprungligen av Fredrik Dolk:

...så vadå?
Har jag missat något?

Jag tror han syftar på försäljningen av den första iphonen förra året. Men jag har väll fel som vanligt

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-14 20:19

6k sålda i sverige enligt Piper-Jefrey*

mvh
b0bben

*AppleInsider | A look at who's making iPhone 3G purchases thus far

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-14 20:23

Nä jag tänkte bara att den här första boomen inte säger någonting om hur mycket mer den kommer och sälja. Men om försäljningen håller är det ju en succé av bibliska mått. Tyvärr tror jag att försäljningen kommer avta rejält redan nu.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-07-14 20:27
Ursprungligen av acke:

Tyvärr tror jag att försäljningen kommer avta rejält redan nu.

Självklart, de är ju slutsålda

Försäljningen kommer kanske dippa en del nu på grund av brist .m.m. men gissa om iPhone kommer bli årets julklapp över hela världen? Självklart blir den det.
Kan Apple leverera så kan de nog nå 10 miljoner sålda 3G redan till årsskiftet..

Jag var inne på Telia-butiken på Kungsgatan i Stockholm idag. Ville anmäla mig på lista för en vit 3G-lur. För det första var det tokrusning där idag, jag var där vid lunch (60 nummer före mig i kö), på eftermiddagen (100+ före mig i kö) och efter jobbet (30 före mig i kö). Jag fick känslan att 90% av alla därinne var där i samma ärende som jag. Det såldes en hel del 8GB när jag var där...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-14 21:57

Telia har lagt upp en lagerstatus-sida.

Ursprungligen av acke:

Telia har lagt upp en lagerstatus-sida.

Ska bli intressant att se när dom uppdaterar den, den var nämligen på 140 telefoner i förmiddags också för Kungsgatan. Killen i butiken sa dock att dom inte har någon aning om när dom kommer få in 16GB igen.
Jag undrar hur fördelningen av försäljningen såg ut mellan 8/16GB-versionerna. Jag tror Apple kan ha underskattat trycket på den större modellen, nu med Appstore finns det väl ingen anledning att inte skaffa så mycket utrymme man kan?

Ursprungligen av acke:

Telia har lagt upp en lagerstatus-sida.

Eh. Det var fan inte många kvar i Malmö

Hur kan man inte ha en aning om när det kommer en ny leverans. Jag menar, Telia är den enda ÅF som har rätt att säja iPhone.

Var också inne på kungsgatan idag, ihopp om att deala till ett bra kontrakt men det var för mkt folk. Bra för Apple, bättre för TRE

Alla jag känner (utom en) som vill ha en 3G har fortfarande inte köpt en. Jag kan nog räkna upp 10-12 stycken rakt av. Varför inte ännu? Avaktar rusningen, och vill se om barnsjukdomarna är borta först. Men de kommer. Jag tror det blir en hel del sålda fram till Jul.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-15 03:23

I länken säger ju steve jobs att det tog 74 dar att sälja en miljon av första generationens iphone, då får man väl betrakta det som succé om man passerar det på tre dar nu.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-15 11:16
Ursprungligen av Fred!:

I länken säger ju steve jobs att det tog 74 dar att sälja en miljon av första generationens iphone, då får man väl betrakta det som succé om man passerar det på tre dar nu.

Eller ett uppdämt sug efter 3G-funktionen som snabbt försvinner när de nu har fått tag på en. Kul med miljonsäljningen men vad som ger en tydligare indikation på hur pass populär den blir är ju hur den säljer under kommande månad.

Telia Kungsgatan numera nere på 14 telefoner. Vilket betyder att dom krängde 126 stycken under gårdagen. I mobiltelefon-sammanhang kan det väl inte betraktas som något annat än extremt bra?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-15 16:07
Ursprungligen av melfunko:

Telia Kungsgatan numera nere på 14 telefoner. Vilket betyder att dom krängde 126 stycken under gårdagen. I mobiltelefon-sammanhang kan det väl inte betraktas som något annat än extremt bra?

Om det håller i sig ja.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-15 16:35

Jag skulle vilja veta telias vinst på detta.

Ursprungligen av Kajan:

Jag skulle vilja veta telias vinst på detta.

På kort sikt? Inte mycket att hurra för, med stor sannolikhet subventionerar dom byxorna av sig på telefonen.
På lång sikt? Enorm. Skulle inte Telia befinna sig i situationen att tjäna enorma summor pengar på det här skulle dom aldrig ha ingått dealen. Telia är inte dirket känt för att vara "early-adopters" när det kommer till någon teknologiskt landvinning, och brukar vara sist med det mesta.

Den häringa lagerstatussidan. Är det inte något fiskigt med den? Är 16GB slut överallt menar de? Är alla iPhone slut i resten av landet?

Det finns alltså inte en endaste liten iPhone att uppbringa i vare sig Göteborg, Malmö, Uppsala, Helsingborg, Linköping, Jönköping, Norrköping , Karlstad, Västerås, Umeå, Lund, Borås eller Örebro?

Ursprungligen av Telia:

Ort......................... Adress...................... Antal iPhone 8GB
Arvika.................... Torggatan 7.............. 8
Hudiksvall.............. Guldsmeden.............. 5
Karlskoga............... Bergsmansg 3........... 2
Ljungby.................. Föreningsgatan 6A... 16
Ludvika.................. Storgatan 32............. 14
Nässjö.................... Rådhusgatan 31........ 10
Sandviken............... Köpmangatan 9......... 13
Stockholm............... Haninge.................... 12
Stockholm............... Kungsgatan 36......... 11
Stockholm............... Skärholmen............... 5
Värnamo................. Ouchterlonygatan 8.. 2
Västervik................. Kvarngatan 17......... 4
Örnsköldsvik........... Storgatan 22............ 21

Uppdaterad 2008-07-15 13:00

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-07-16 00:43
Ursprungligen av thevil:

Den häringa lagerstatussidan. Är det inte något fiskigt med den? Är 16GB slut överallt menar de? Är alla iPhone slut i resten av landet?

Det finns alltså inte en endaste liten iPhone att uppbringa i vare sig Göteborg, Malmö, Uppsala, Helsingborg, Linköping, Jönköping, Norrköping , Karlstad, Västerås, Umeå, Lund, Borås eller Örebro?

I Örebro hade dom i fredags en vit A4 på glasdörren med vilka iPhone dom har på lager, i Måndags var den borta.

Ursprungligen av thevil:

Den häringa lagerstatussidan. Är det inte något fiskigt med den? Är 16GB slut överallt menar de? Är alla iPhone slut i resten av landet?

Det finns alltså inte en endaste liten iPhone att uppbringa i vare sig Göteborg, Malmö, Uppsala, Helsingborg, Linköping, Jönköping, Norrköping , Karlstad, Västerås, Umeå, Lund, Borås eller Örebro?

Ytterst lite fiskigt med det. Det finns inte längre några iPhones i den Kungliga Hufvudstaden, så att dom skulle vara slut någon annanstans i landet finner jag inte otroligt.

1
Bevaka tråden