Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apollo IM på väg till App Store

Tråden skapades och har fått 29 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det välkända chattprogrammet Apollo IM som många hade på sina Jailbreakade iPhones är nu på väg till App Store.

iPhone App News Roundup: June 24, 2008 - The Unofficial Apple Weblog (TUAW)

Citat:

Citat:

This project is no longer the main project of the original developers, we are changing our focus to new software for the official SDK release. This does not mean we are stopping working, this just means that it isn’t our primary focus.

Förhoppningsvis tar det väl inte för lång tid!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-07-13 01:05

Det vore verkligen häftigt! Äntligen en riktig chattklient.

Ursprungligen av boris91:

Det vore verkligen häftigt! Äntligen en riktig chattklient.

En riktig?
Vad jag vet finns det flera "riktiga" klienter...
Här är den jag använder mig utav: twenty08 | mobile chat

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-07-13 01:31

Den kör ju bara AIM? Värdelöst.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-07-13 11:27

Agile Messenger klarar 6 olika nätverk. Apollo IM klarar 12.

Ursprungligen av Ipod_Lover:

Agile Messenger klarar 6 olika nätverk. Apollo IM klarar 12.

Agile ser snyggare ut enligt mig

Ursprungligen av poseidon84:

Agile ser snyggare ut enligt mig

Om Apollo inte uppdaterat sig sedan den versionen i 2G'en så kan de gå och lägga sig!
Finns Agile Messenger i AppStore? Vad kostar det? Kalas bra program!
Men det ska väll finnas något super program..? När de visade Super Monkey Boll och de första gången, så visade de ju även ett chat program som såg riktigt nice ut!
Ingen som amvänder det, eller vet ingen vad det heter?

  • Medlem
  • 2008-07-13 19:30
Ursprungligen av Erik Dungert:

...så visade de ju även ett chat program som såg riktigt nice ut!
Ingen som amvänder det, eller vet ingen vad det heter?

Menar du AIM: AppleInsider | Coming to iPhone: Instant Messenger, EA's Spore, SEGA games ?

Ah, precis!
Är det bra eller? Jag tycker det ser väldigt nice ut, eller?

Ursprungligen av Erik Dungert:

Om Apollo inte uppdaterat sig sedan den versionen i 2G'en så kan de gå och lägga sig!
Finns Agile Messenger i AppStore? Vad kostar det? Kalas bra program!
Men det ska väll finnas något super program..? När de visade Super Monkey Boll och de första gången, så visade de ju även ett chat program som såg riktigt nice ut!
Ingen som amvänder det, eller vet ingen vad det heter?

Har inte hittat Agile i appstore tyvärr men jag hoppas det kommer!

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-07-14 10:26
Ursprungligen av Ipod_Lover:

Agile Messenger klarar 6 olika nätverk. Apollo IM klarar 12.

Har du behov av 12 IM-konton?

Ursprungligen av Northwiz:

Har du behov av 12 IM-konton?

Ja. Hur så?

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-07-14 15:24
Ursprungligen av Ipod_Lover:

Ja. Hur så?

En fråga bara.

Ursprungligen av Northwiz:

En fråga bara.

Hehe njae, kommer väl förmodligen bara köra MSN anyways

Väljer dock nog Apollo IM istället för Agile ändå, tycker det känns lite mer native och verkar ha mer funktioner. Har man tur släpps det gratis med.

Ursprungligen av Ipod_Lover:

Hehe njae, kommer väl förmodligen bara köra MSN anyways

Väljer dock nog Apollo IM istället för Agile ändå, tycker det känns lite mer native och verkar ha mer funktioner. Har man tur släpps det gratis med.

Kör du MSN i Apollo IM?

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-07-14 20:48
Ursprungligen av Ipod_Lover:

Hehe njae, kommer väl förmodligen bara köra MSN anyways

Väljer dock nog Apollo IM istället för Agile ändå, tycker det känns lite mer native och verkar ha mer funktioner. Har man tur släpps det gratis med.

Gör du det. Var och en väljer det som passar de egna kraven. Mitt inlägg var nu inte riktat till dig. Det var ett allmänt tips, på ett alternativt IM-program för den som kanske vill ha ett annat program.

Ursprungligen av Northwiz:

Gör du det. Var och en väljer det som passar de egna kraven. Mitt inlägg var nu inte riktat till dig. Det var ett allmänt tips, på ett alternativt IM-program för den som kanske vill ha ett annat program.

Nänä självklart

Finns ju även många web apps också om man ska ha MSN till exempel. Vet en som kör ett som heter BeeJive.

Vad som dock hade varit nice är om Adium kommit till iPhone

på beskrivningen står det AOL, AIM, ICQ, .mac, mobileme. Och jag vill ju gärna se icq och msn i en app.
Vill ju för övrigt se skype också

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-07-15 06:54

Hoppas bara att de på nåt sätt löser det så att programmet kan vara aktivt/inloggat även om man får samtal/sms så man inte blir urloggad stup i ett.

Apple har väl omöjliggjort bakrundsprocesser? Kommer det bli nåt problem?

Ursprungligen av Kasaen:

Hoppas bara att de på nåt sätt löser det så att programmet kan vara aktivt/inloggat även om man får samtal/sms så man inte blir urloggad stup i ett.

Apple har väl omöjliggjort bakrundsprocesser? Kommer det bli nåt problem?

Steve pratade om det under WWDC, och sade att de hade löst det genom att använda Push-teknologin.

  • Medlem
  • 2008-07-15 10:17
Ursprungligen av ztaafen:

Steve pratade om det under WWDC, och sade att de hade löst det genom att använda Push-teknologin.

Det är väl först i höst den teknologin blir tillgänglig för utvecklare? Till dess är IM-klienter ganska så ointressant då de kommer logga ut en så fort man växlar bort från programmet.

har nån testat apollo? kan ni isf bekräfta eller dementera att man loggas ut om man trycker på home-knappen?

Ursprungligen av poseidon84:

har nån testat apollo? kan ni isf bekräfta eller dementera att man loggas ut om man trycker på home-knappen?

Finns bara till jailbreakade för tillfället. Version för 2.0 är under utveckling.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-07-19 21:36

AIM till iPhone 3G loggar ut en varje gång man trycker på home knappen men ansluter snabbt igen så jag ser inget problem.

Ursprungligen av Plizzo:

AIM till iPhone 3G loggar ut en varje gång man trycker på home knappen men ansluter snabbt igen så jag ser inget problem.

Du menar till iPhone OS 2.0?

Så länge det kommer en IM-klient i App store som är gratis (som alla IM-klienter till datorn) och som kan hantera MSN och som ser trevligt ut och är stabilt så är jag nöjd. Kom igen nu, IM-klient-snubbar!

Ja, börjar det inte bli lite tröttsamt? :/

Ursprungligen av RockyMontana:

Ja, börjar det inte bli lite tröttsamt? :/

Minst sagt.
Men vad som är ännu tröttsammare är att så fort man diskuterar ett program man vill ha i App Store, så kommer folk och rekommenderar program som kräver jailbreak... Hela grejen med att vilja ha något i App Store bör väl vara att man INTE vill jailbreka?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-24 08:11

Den här då?

eBuddy Lite Messenger

Yes!!

1
Bevaka tråden