Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

CodeWeavers har släppt CrossOver Games

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Gillar deras högra video på deras mac sida.

Ska testa detta program när jag har en intel mac, kör nu PPC.

  • Medlem
  • 2008-03-26 11:36

Yay! Ska banne mig köpa.

Anledningen till att de slåppte CrossOver Games är att de inte vill släppa CrossOver 7 innan de fått Office 2007 att funka perfekt, men de hade gjort så stora framsteg med spelen så de släppte en separat version.

CrossOver Games funkar så klart inte bara för spel, utan i stort sett alla typer av program för Windows. Jag kör t.ex. Internet Explorer 6 på det för att testa hemsidor.

  • Medlem
  • 2008-03-26 12:05

Jaså? Så det är ganska likt "vanliga" CrossOver då? jag läste sidan lite för fort och hann inte uppfatta om CO Games skiljer sig från ordinarie... Ja?

Ursprungligen av lufra:

Jaså? Så det är ganska likt "vanliga" CrossOver då? jag läste sidan lite för fort och hann inte uppfatta om CO Games skiljer sig från ordinarie... Ja?

Jo, det är som "vanliga" CrossOver, men det gick så sakta framåt att få till stödet för Office 2007 så de släppte denna tidiga version och kallade den Games:
http://www.codeweavers.com/about/people/blogs/jwhite/2008/3/25/how-the-fun-and-games-started

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2008-03-27 13:44

Hur bra prestanda får man då?
Någon som testat?

Ursprungligen av Json_81:

Hur bra prestanda får man då?
Någon som testat?

Det går att köra den som demo i 7 dagar. Bara att prova. Själv kör jag inga skjuta-spel så jag kan inte ge nån kommentar.

http://macworld.idg.se/2.1038/1.152325

Någon som har någon guide om hur man gör för att köpa counter strike via steam och sen köra i crossover game??

Det är väl bara som crossover. Högerklicka på filen och öppna med crossover så bör den vanliga installationsmenyn som i windows komma upp. Funkar så med crossover 6 iallafall.

Förresten, är Crossover 7 en gratis uppdatering om man har crossover 6 eller måste man ha ny licens då eller? Hade varit najs med 7an så man slipper köra guild wars med dessa störiga buggar som inte verkar uppstå i version 7.

Senast redigerat 2008-03-28 15:22
Ursprungligen av Ipod_Lover:

Det är väl bara som crossover. Högerklicka på filen och öppna med crossover så bör den vanliga installationsmenyn som i windows komma upp. Funkar så med crossover 6 iallafall.

Förresten, är Crossover 7 en gratis uppdatering om man har crossover 6 eller måste man ha ny licens då eller? Hade varit najs med 7an så man slipper köra guild wars med dessa störiga buggar som inte verkar uppstå i version 7.

Man ska få gratis uppdateringar i 6 månader när man köper CrossOver, så det beror på när du köpte 6'an och när 7'an kommer ut.

CrossOver Games däremot är ett undantag, det får alla som har 6'an.

Aha okej tack för infon

Ursprungligen av Ipod_Lover:

Aha okej tack för infon

Om du loggar in på dina sidor på CodeWeavers så finns den under "My Downloads"

Någon som vet hur man får till @ när man reggar steam konto? Förlåt om jag är en idiot?

MBP

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-29 02:15
Ursprungligen av jurassic579:

Någon som vet hur man får till @ när man reggar steam konto? Förlåt om jag är en idiot?

MBP

Högra alt + 2 (höger alt motsvarar altgr på windows)

hade samma problem med det när jag skulle köra igång kontot med guild wars. mitt bästa tips är att trycka @ först sen tryck cmd c efter du markerat tecknet och sen cmd v där du skriver in kontot. så fick jag göra iaf

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2008-03-29 00:54

Testat ctrl-alt-2?

förlåt om jag är seg men var sitter högra alt knappen på en mbp? Knappen till höger om det högra äpplet-knappen + 2 funkar inte..

Copy + paste funkar inte...

Tror jag hittade lösningen.. Är på jobbet nu så kan inte testa , men det borde vara det här...

http://www.codeweavers.com/support/docs/crossover-mac/mac-preferences-keyboard

löste problemet..

Det funkade att copy/pasta om man gjorde det med högra musknappen och inte snabbkomando...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-08 16:29

Har själv inte provat CrossOver Games men många spel finns redan på Macen. WoW, Call of Duty, Prey och Fallout. Det enda intressanta är väl at kunna spela Steam spelen. Har någon provat hur bra HL och HL2 fungerar?

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Har själv inte provat CrossOver Games men många spel finns redan på Macen. WoW, Call of Duty, Prey och Fallout. Det enda intressanta är väl at kunna spela Steam spelen. Har någon provat hur bra HL och HL2 fungerar?

//Rob

Kör half life 2: deathmatch. Inga problem whatsoever.

Hej hej.. Har en Macbook Pro 2.33GHz c2D med 3 gig ram...

Jag kör Counterstrike source på 800X600 och tycker jag har problem att få det att flyta.. Precis när det ska hända något, läs man möter andra spelare så laggar det otroligt.. Har 5 ms i ping så det kan inte vara problemet.. Kör via airport..

Någon annan som har samma problem eller var kör ni med för "setup"

Har kört trialversionen ett tag. Lysande program, jag har äntligen lyckats installera program som det inte gick med 6:an.

Stötte dock på ett problem nyligen. Försökte installera ett spel, och det gick bra ända tills installationen krävde directx 9 av Cgames. Finns det någon som vet om det går, och hur man går tillväga för, att installera directx 9 i Crossover games?

EDIT: Lyckades!

Såg inte att Direct runtime var döljt. Bara att fara till preferences och installer assistant och klicka bort doldheten. You live and learn.

Senast redigerat 2008-05-06 18:35
  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-06-25 10:40

Synd att man inte kan använda en extern skärm till en bärbar då Crossover inte stöder multipla skärmar... annars hade jag nog köpt det!

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2008-06-27 01:38

Tycker att det fungerar riktigt bra till Steam. Spelat mest CS det fungerar ju iofs på vilken dauta som helst. Team Fortress 2 flyter på bra inget konstigt att spela.

Jag sitter på en MBP 2,4GHz 4GB ram 512MB graffekortet.

Tycker att det är väl spenderade pengar på det lilla programmet.

Ursprungligen av gonace:

Synd att man inte kan använda en extern skärm till en bärbar då Crossover inte stöder multipla skärmar... annars hade jag nog köpt det!

Om du har spelet i ett fönster istället är det bara dra över programmet till andra skärmen.

Till spel på macen är "cider" från transgaming - en höjdare, men kräver lite övning innan man får spel att fungera som man vill. Det är en kommande spel bomb för mac när cider är klart för konsument I dagens läge finns det ute beta versioner på nätet men inte något officiellt.

bland roliga shooters så lär BF2 funka fint har jag hört..

jag tror inte WINE eller crossovergames kommer att bli en hit i år kanske nästa år. Långt kvar att gå jämfört med transgamings teknologi. Ser framför mig att man i framtiden bygger in en sådan här "tolknings motor" i OSX och då kan man köra vilket spel som helst (kanske) på OSX...

TransGaming Inc.

  • Medlem
  • Sumpan
  • 2008-07-15 09:34

Jag fattar inte hur skiten fungerar. Låt oss säga att jag vill ladda hem spelet 9dragons från deras webbsida. Okej jag får hem en exe-fil (en installer). Hur får jag igång den?

Configure->install software->unsuppported software ?

Det går iallafall inte. Hade de bara tänkt att man skulle spela de spel och de program som man får välja från en lista??

  • Medlem
  • Sumpan
  • 2008-07-15 09:42

Jag svarar på mitt eget inlägg. =D
Det var inte svårare än att högerklicka på crossoverikonen och välja "run command..."

Bevaka tråden