Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

BEAST - Synth/SEQ till linux

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-08 02:46

någon som har erfarenhet i detta program?

BEAST/BSE News

Det känns som att det inte finns ursäkter längre för att inte använda linux....

Berätta gärna lite av dina erfarenheter om du testat programmet!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-08 02:51

lite screen shots

Senast redigerat 2008-07-14 19:26
  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-14 19:27

Ingen som testat detta?

  • Medlem
  • Vetlanda
  • 2008-07-14 19:40

Jo jag har fluktat på det... bara kort dock... Minns inte om det var nått vidare... ALSA modular var mer i min smak! Föreslår att du tankar hem nån bootbar cd med en linux musikdist...

Det var ju så sjukt mycket musikgrejjor i Ubuntu studio så man kan inte komma ihåg... och det var ett tag sen!!

AlsaModularSynth

Allt kopplas ju samman med jack i linux så det blir ju som ett modulärt program allt in och ut i varandra...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-15 08:23
Ursprungligen av reSet:

Det känns som att det inte finns ursäkter längre för att inte använda linux....

Hemsk hantering av ljuddrivrutiner är en...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-15 15:02

tack för info!
det konstiga är att alla musik program jag hittar till linux verkar ha glömmt att updatera hemsidan pa minst ett ar.... ?underligt...

musik distribution säger du? ubuntu.. ja den känner man ju till... finns det en musik distribution av den allts...? men ubuntu e svar pa mac datorer... maste spara lite till, sa jag kan köpa en PC...

mqa:
hemsk hantering? du menar för lite stöd för alla ljudkort modeller?

  • Medlem
  • Vetlanda
  • 2008-07-15 15:39
  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-20 02:55

tack sid.64!

  • Medlem
  • Vetlanda
  • 2008-07-20 16:37

Tycker faktiskt att ljudhanteringen i linux är brilliant.... körde reaktor under wine för ett tag sen, på en enkärna amd 2ghz.... och den latencyn jag kunde få går inte ens att komma nära med windows på samma maskin... Visst det är inte lika smidigt som mac... men alsa och jack har sina poänger..... typ rewire på allt.... alsa styr ju midi oxå på kärn nivån så syncen är nog bättre än i windows.... mac ligger väl midi i core audio...

  • Medlem
  • 2008-07-20 17:15

Vill man köra tracker så kan man kolla upp Renoise, finns nu för win, mac och linux

BEAST ingår i ubuntustudio, tanka hem live-dvdn och testa utan att behöva installera.

1
Bevaka tråden