Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone Bluetooth Headset och nya iPhone 3G

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det känns lite surt att man har köpt ett Bluetooth Headset för 1500 kr där det följde med en fin dockstation, som inte kommer att fungera längre med iPhone 3G.

Måtten är ju inte exakt likadana iallafall. Man kommer väl kanske kunna köpa endast dockstationen, kan ju hoppas på ett iallafall.

EDIT: Finns att köpa på Apple Store i USA, den är ju iofs för iPhone EDGE, men det kommer troligen flör iPhone 3G, så då kommer den troligen hit också
Apple Store (U.S.) - Apple iPhone Dual Dock

Senast redigerat 2008-07-03 11:17
Ursprungligen av Patrik D:

Det känns lite surt att man har köpt ett Bluetooth Headset för 1500 kr där det följde med en fin dockstation, som inte kommer att fungera längre med iPhone 3G.

Måtten är ju inte exakt likadana iallafall. Man kommer väl kanske kunna köpa endast dockstationen, kan ju hoppas på ett iallafall.

EDIT: Finns att köpa på Apple Store i USA, den är ju iofs för iPhone EDGE, men det kommer troligen flör iPhone 3G, så då kommer den troligen hit också
Apple Store (U.S.) - Apple iPhone Dual Dock

Har du köpt en iPhone 3G?
Hur fungerar den med dockan?

Ingen av mina dockor som jag har till iPhone EDGE funkar till 3G tyvärr, så jag ska köpa en iPhone Dual Dock så fort den finns att köpa så man kan ladda både headsetet och iPhonen, tills dess kör jag med sladd.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-07-13 22:58

Frågan är om det släpps en docka med 3G-stöd och blueooth-kontakt. Det var ju en smidig lösning - både snygg och praktisk. Nu är det bara kabeln som skeppas med och det känns lite B.

Sedan förstår jag inte varför dockan från iPhone1 inte skulle funka med iPhone 3G, den går ju ner i "hålet", men sedan går inte kontakten in i telefonen. Löjligt av Apple att inte tänka så långt....

  • Medlem
  • 2008-07-13 23:01
Ursprungligen av Ted:

Nu är det bara kabeln som skeppas med och det känns lite B.

Kanske har nåt med "Twice as fast. Half the price." att göra...

Jag ska ringa runt imorgon och kolla om någon butik kommer få in dockan för iPhone 3G och Bluetooth Headset snart.

Ursprungligen av Patrik D:

Jag ska ringa runt imorgon och kolla om någon butik kommer få in dockan för iPhone 3G och Bluetooth Headset snart.

Är det ens bekräftat att Apple kommer att släppa ett sådant tillbehör?

Ursprungligen av Capeman:

Är det ens bekräftat att Apple kommer att släppa ett sådant tillbehör?

Varför skulle dom inte göra det? Folk vill väl fortfarande ringa med sitt headset trots att dom använder en iPhone 3G?

Tillbehöret finns till vanliga iPhone.

Ursprungligen av Patrik D:

Det känns lite surt att man har köpt ett Bluetooth Headset för 1500 kr där det följde med en fin dockstation, som inte kommer att fungera längre med iPhone 3G.

Måtten är ju inte exakt likadana iallafall. Man kommer väl kanske kunna köpa endast dockstationen, kan ju hoppas på ett iallafall.

EDIT: Finns att köpa på Apple Store i USA, den är ju iofs för iPhone EDGE, men det kommer troligen flör iPhone 3G, så då kommer den troligen hit också
Apple Store (U.S.) - Apple iPhone Dual Dock

Har precis testat att trycka i min 3G lur i den gamla Bluetooth dockan och trycker man lite så får den kontakt men hoppar ur när man släpper den..

Vilket betyder att man kan karva lite i kanterna så kommer den att passa!
Kommer att försöka nu så återkommer senare med svar hur det gick..

Sådär om man gör sönder den

Ursprungligen av AcidRage:

Har precis testat att trycka i min 3G lur i den gamla Bluetooth dockan och trycker man lite så får den kontakt men hoppar ur när man släpper den..

Vilket betyder att man kan karva lite i kanterna så kommer den att passa!
Kommer att försöka nu så återkommer senare med svar hur det gick..

Sådär om man gör sönder den

Aha, intressant, kanske inte blir så snyggt däremot?

Ursprungligen av Patrik D:

Aha, intressant, kanske inte blir så snyggt däremot?

Det funkade fint, ta lite på sidorna och sen i mitten på baksidan så att säga.
Jag gjorde det med en rakbladskniv så det syns inte så mycket det blev lite rundare

Ursprungligen av AcidRage:

Det funkade fint, ta lite på sidorna och sen i mitten på baksidan så att säga.
Jag gjorde det med en rakbladskniv så det syns inte så mycket det blev lite rundare

Ska faktist prova det när jag kommer hem, har ändå ingen användning för den längre!

Ursprungligen av Patrik D:

Ska faktist prova det när jag kommer hem, har ändå ingen användning för den längre!

Hur gick det för dig?

Ursprungligen av AcidRage:

Det funkade fint, ta lite på sidorna och sen i mitten på baksidan så att säga.
Jag gjorde det med en rakbladskniv så det syns inte så mycket det blev lite rundare

Du vill inte lägga upp en bild?

När man ändå pratar om Bluetooth Headset
Build your own Bluetooth handgun handset, or don't - Engadget

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-07-15 00:54
Ursprungligen av Ipod_Lover:

När man ändå pratar om Bluetooth Headset
Build your own Bluetooth handgun handset, or don't - Engadget

Sen för att jävlas med personen ifråga så byter man ut pistolerna....>pang<

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-18 09:25

Bluetooth A2DP Stereo Audio för iPhone/iPod

Tillbehör för iPhone/iPod för dom som saknar A2DP stödet i nuvarande firmware.

//Rob

Jag tycker bluetooth headsetet funkar kasst. Det är det snyggaste jag nånsin sett, men reagerar starkt på glasväggar, även om avståndet är < 3 meter.

Man hörs bra (som talare) men det är dålig volym i det, plus då dålig täckning.

Sony Ericssons samtliga bluetooth headsets jag haft funkar bättre.

Rent skräp. Köp inte. Eller jo, köp mitt

1
Bevaka tråden