Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telias reklamkampanj: Klotter på privat egendom

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Vet för övrigt inte hur det är i Malmö, men här uppe i fjollträsk svämmar det över av mer eller mindre misslyckade såna här projekt.

Det enda den senaste tiden som jag kan komma på som faktiskt lyckades lite var när Radiokanalen Star målade stjärnor och tapetserade halva stan med pappersstjärnor.
Själv blir jag mest sur över att de skräpar ner. Det hade de ju faktiskt tänkt på den här gången, men det blev ju fel iallafall.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-07-14 20:53
Ursprungligen av thevil:

Vet för övrigt inte hur det är i Malmö, men här uppe i fjollträsk svämmar det över av mer eller mindre misslyckade såna här projekt.

Det enda den senaste tiden som jag kan komma på som faktiskt lyckades lite var när Radiokanalen Star målade stjärnor och tapetserade halva stan med pappersstjärnor.
Själv blir jag mest sur över att de skräpar ner. Det hade de ju faktiskt tänkt på den här gången, men det blev ju fel iallafall.

De gula tomtarna funkade väl i alla fall?

Det är ju illa för Telias aktieägare att bolaget slösar pengar på en så värdelös kampanj - den talar bara till en mikroskopisk klick av redan frälsta. Finns ingen normal människa som orkar ta reda på vad ett oförklarligt datum står för.

Att Sydsvenskan-medarbetarna har svårt att se något lustigt i det är ju lätt att förstå, för det är ju faktiskt inte vare sig särskilt kul eller originellt, bara tecken på reklamnissar som fått för mycket pengar att leka med.

Rent allmänt är det i mening också fel att privata företag skall kunna använda allmän plats till annonsering/PR/reklam osv. Eftersom de tjänar pengar på sin verksamhet skall de också betala för sig.

Om jag vore ansvarig för Sydsvenskan skulle jag istället för en polisanmälan skicka en räkning för "upplåtande av reklamplats" eller liknande, om låt säga 100.000, filma reaktionen när den kampanjansvarige tar emot kravet och sen lägga upp det på Youtube

Det vore humor.

Hur ser det ut nu efter, är det någon som vet. Försvan det eller är det kvar

Bevaka tråden