Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inför köp av datorväska

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej 99,
Planerar att köpa en datorväska till min tre månader gamla MacBook (inte Air, inte Pro, bara MacBook). Har redan en som jag fått låna, men den är stor och klumpig. Någon som har tips om en tålig, snygg och lagom stor väska? Eftersom jag inte direkt bor i storstaden har jag inte undersökt någon butik med väskor. Jag har kollat lite på Apple Store dock, och där har jag fastnat för den här.

Jag tycker det är skönast med ett skin, typ tucano eller likn. Men det är ju vad man vill ha. Med ett skin kan du sen byta väska hur mkt du vill... - risken att tröttna på en "riktigt dataväska" är ju överhängande...

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2008-07-14 10:59

Jag är mycket nöjd med min (svenska!) Walk on water-väska (messenger bag 13"). Snygg och enkel, även om jag misstänker att den kommer att slitas fortare än min gamla Crumpler. Nu har jag en MBA, men jag tror den passar vanliga MB också.

Ser att de har fått in skins nu också.

Walk On Water

Ursprungligen av jonasn:

Jag är mycket nöjd med min (svenska!) Walk on water-väska (messenger bag 13"). Snygg och enkel, även om jag misstänker att den kommer att slitas fortare än min gamla Crumpler. Nu har jag en MBA, men jag tror den passar vanliga MB också.

Ser att de har fått in skins nu också.

Walk On Water

Jävlar va snygga! Och man kan köpa dem hos mig! Grymt, tack tack, ska prova dom och se om de är bra. Överhängande chanser att det blir en sån.

Själv är jag lite sugen på Speck's SeeThrough-skins....

Ett svart kanske? Kan inte bestämma mig om det är skitsnyggt eller riktigt smaklöst bara ...

Speck | SeeThru Hard Shell for MacBook Pro 17"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-14 20:20
Ursprungligen av Goflorp:

Själv är jag lite sugen på Speck's SeeThrough-skins....

Ett svart kanske? Kan inte bestämma mig om det är skitsnyggt eller riktigt smaklöst bara ...

Speck | SeeThru Hard Shell for MacBook Pro 17"

Ja va tusan, har också funderat på dom där. De ger väl ett överlägset skydd mot repor (partiklar av olika slag på bord är väl svårt att alltid undvika) men också ett hyfsat skydd mot stötar.

Å andra sidan försvinner lite grand av det fina med Apples slimmade design och man ser sällan det fina som fodralet bevarar.

Litegrann sänks ägande-upplevelsen för att bevara andrahandsvärdet. Det känns så för mig i alla fall. Kunde jag skulle jag hellre anstränga mig lite extra för att hålla datorn fin utan att kompromissa med utseendet och känslan.

1
Bevaka tråden