Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lång leveranstid på beställd iPhone 3G

Tråden skapades och har fått 276 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Telia uppger att suget efter iPhone 3G har varit stort och att de som beställt 16Gb varianten genom hemsidan får sin förhoppnings vis om några veckor, senast i slutet av Augusti.

"Förlängd leveranstid
Oj vilken rusning! Det är många som vill köpa iPhone 3G. Just nu har vi förlängd leveranstid och vi hoppas kunna leverera inom några veckor, eller senast i slutet av augusti. Det är dock kortare leveranstid på iPhone 3G 8 GB."

Källa.

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2008-07-12 00:05

I slutet på augusti...tjohoo

Ursprungligen av Salmonella:

Telia uppger att suget efter iPhone 3G har varit stort och att de som beställt 16Gb varianten genom hemsidan får sin förhoppnings vis om några veckor, senast i slutet av Augusti.

"Förlängd leveranstid
Oj vilken rusning! Det är många som vill köpa iPhone 3G. Just nu har vi förlängd leveranstid och vi hoppas kunna leverera inom några veckor, eller senast i slutet av augusti. Det är dock kortare leveranstid på iPhone 3G 8 GB."

Källa.

Ursprungligen av iMoz:

I slutet på augusti...tjohoo

Mm, känner så jag också... Missade alla 16Gb här i Falun och Borlänge idag. Det är bara att vänta på en signal från lokala Telia-butiken nu.
Känns lite surt, särskilt när man hann få mersmak av butikens demo ex. Den ligger verkligen underbart i handen den där saken.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-12 14:38

Aj, aj... det var ju inte direkt så länge jag ville vänta.

Teliabutiken i "Femman" (Götgatan) har ett fåtal 8GB svart kvar.
Jag handlade en rakt över disk idag.

Gissa om det var en lycklig 14årig kille framför mig..... han fick en i present av sina föräldrar...

Givetvis skrivet som en trevlih kommentar til Göteborgare som KAN gå dit. Menade inte på ngt sätt vara ofin mot folk i andra städer.

Ursprungligen av Goflorp:

Gissa om det var en lycklig 14årig kille framför mig..... han fick en i present av sina föräldrar...

Min kompis fyller år den 11/7. Behövs nog inte fråga vad han fick i present...

  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2008-07-12 17:33

Läste i en insändare Expressen att IPhone kan bli en dyr historia om man binder
upp sig i 24 mån ( 21 411kr) och Använder phönnen DUKTIGT.. ?!?

Har dock inget beläg för påståendet läste det bara i dgens Tidning ..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-12 17:34
Ursprungligen av Trisen:

Läste i en insändare Expressen att IPhone kan bli en dyr historia om man binder
upp sig i 24 mån ( 21 411kr) och Använder phönnen DUKTIGT.. ?!?

Har dock inget beläg för påståendet läste det bara i dgens Tidning ..

Ja, ska du använda telefonen väldigt mycket så blir det givetvis dyrt. Använder du den mindre så blir det mindre dyrt...helt enkelt.

  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2008-07-12 17:39
Ursprungligen av vanilj:

Ja, ska du använda telefonen väldigt mycket så blir det givetvis dyrt. Använder du den mindre så blir det mindre dyrt...helt enkelt.

Tänkte mäst på Goflorps innlägg på den lyckliga 14 åringen....

hoppsa föräldrarna har koll O:-)

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-07-12 17:42
Ursprungligen av Trisen:

Tänkte mäst på Goflorps innlägg på den lyckliga 14 åringen....

hoppsa föräldrarna har koll O:-)

Tror inte de gav honom det dyraste abonnemanget

  • Medlem
  • 2008-07-12 23:34

shit vad folkfår dyra grejer nuförtiden, själv fick man va glad om man fick tårta =/

Ursprungligen av _r2d2:

shit vad folkfår dyra grejer nuförtiden, själv fick man va glad om man fick tårta =/

Som farsan sa: "Jag var den tekniskt intresserade i familjen så jag fick en gammal väckarklocka att riva sönder."

Det var räligt fattigt de växte upp .....

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-13 00:20
Ursprungligen av _r2d2:

shit vad folkfår dyra grejer nuförtiden, själv fick man va glad om man fick tårta =/

En annan fick va tacksam om man fick ett kok stryk.

Ursprungligen av DaPhox:

En annan fick va tacksam om man fick ett kok stryk.

- Vi bodde på botten av en sjö..... *

* Citat ur känd Monty Python Sketch, modell "Det var bätre förr...." och alla skall vara värre än föregående... tror den slutar med John Cleese som säger att de bodde på en motorväg, varje morgon klev de upp klockan 4, åt en halv näve fruset grus, slickade motorvägen gick de de 4 milen till skolan, barfota i snöstormen... etc etc....

Ursprungligen av Goflorp:

* Citat ur känd Monty Python Sketch.

YouTube - Monty Python - Four Yorkshiremen

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-07-13 11:26

Det är brist på iPhone 3G i hela Europa och det är tydligt att Apple antingen valt ett helt negligera frågan om att bygga upp tillräckliga lager inför lanseringen, grovt missbedömt efterfrågan (vilket jag inte tror på för en sekund) eller tycker att det ska vara så här.

  • Medlem
  • 2008-07-14 00:50
Ursprungligen av Northwiz:

Det är brist på iPhone 3G i hela Europa och det är tydligt att Apple antingen valt ett helt negligera frågan om att bygga upp tillräckliga lager inför lanseringen, grovt missbedömt efterfrågan (vilket jag inte tror på för en sekund) eller tycker att det ska vara så här.

Det kan ju har varit nån underleverantör som inte har uppfyllt sina åtaganden. Eller så har nån annan del i planeringen brustit. Det kan ju omöjligen vara en strategi.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-07-14 10:23
Ursprungligen av Baron:

Det kan ju har varit nån underleverantör som inte har uppfyllt sina åtaganden. Eller så har nån annan del i planeringen brustit. Det kan ju omöjligen vara en strategi.

Instämmer men det finns operatörer som förgäves har försökt förmå Apple att tilldela dem fler telefoner. Brittiska O2 fick nobben trots att de bedömde att efterfrågan var långt högre än tillgången. Nu är telefonen slutsåld i USA och i stora delar av Europa och i första hand vilar ansvaret på Apple.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-14 15:48
Ursprungligen av Baron:

Det kan ju har varit nån underleverantör som inte har uppfyllt sina åtaganden. Eller så har nån annan del i planeringen brustit. Det kan ju omöjligen vara en strategi.

Det är en medveten strategi enligt en av de åtta "iPhone Ambassadörer" på Telia. För övrigt så var "säljkurserna" för iPhone mer detaljinstruktioner än stödord så tror inte att något lämnas till slumpen här.

Att förlänga livet på hypen genom att inte ha tillräckligt med produkter är varken nytt eller unikt och än mindre för att någon som inte uppfyllt sina åtaganden.

Ett alternativ är ju att någon gjort fel och detta är den interna cover-storyn men känns mindre troligt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-13 12:00

En helt underbar variant på den är Izzard, Enfield, Reeves och Rickmans version.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-07-13 00:22
Ursprungligen av _r2d2:

shit vad folkfår dyra grejer nuförtiden, själv fick man va glad om man fick tårta =/

Jag får fortfarande inga dyra grejer.

De har några få 8gb kvar i butiken vid Sveavägen i Stockholm också. Annars är det schlutt i Fjollträsk.

Nejmenhoppsan Telia, blev det köprusch. Nähä? Kunde de inte plocka in lite fler när e ändå hade haussat det så... Hur ser det ut i andra delar av Sverige?

Jag undrar nu när jag missade alla 16gigare vad som går snabbast. Att beställa en över nätet eller invänta nästa leverans till butik? Vart tror ni de prioriterar att leverera telefonerna, till de som beställt över nätet eller direkt till butik? Det verkar ju vavra störda leveranstider hur som helst

Haha, suckaz

Jag planerar iallafall att besöka Telia och beställa i butik. Jag har ingen aning om hur Telia prioriterar sina försäljningskanaler, men det känns väl troligt att dom vill ha ut dom i butik?

Ursprungligen av melfunko:

Jag planerar iallafall att besöka Telia och beställa i butik. Jag har ingen aning om hur Telia prioriterar sina försäljningskanaler, men det känns väl troligt att dom vill ha ut dom i butik?

Ja, jag kommer nog också försöka mig på att besöka en butik. Tyvärr är jag nu på semester och bortrest från min hemort, så jag ska ringa till butiken tänkte jag.

  • Medlem
  • 2008-07-14 00:26

Någon som vet nått om lagret i Lund? Finns det några 16 gb iphones kvar?

Ursprungligen av can:

Någon som vet nått om lagret i Lund? Finns det några 16 gb iphones kvar?

Bara att ringa och fråga.

  • Medlem
  • 2008-07-14 17:26
Ursprungligen av can:

Någon som vet nått om lagret i Lund? Finns det några 16 gb iphones kvar?

Om någon undrar... Jag åkte ner till telias butik nu vid lunch, alla iphones var slutsålda 79 personer var före mig på väntelistan Underbart, i Lund hade de inte ens fått in vita iPhones än, aja. Någon som kan uppskatta hur lång tid det kommer att ta?

Jag talad med en försäljare i samband med min beställning av en svart 16 gigare i göteborg idag. Han menade att dom hade fått in 30 st nya den här veckan och iaf den butiken räknade med en sådan regelbunden veckoleverans. Före mig i kön stod 100 personer, men jag vet inte om det gäller just butiken i Nordstan eller om han räknade med hela Göteborg.

Bevaka tråden