Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Strul: Mail, iCal och MobileMe

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla glada Macanvändare,

Jag behöver hjälp:

1. Hur lägger jag till min nya epostadress (@me.com) i Mail. Enligt Apples hemsida ska den göra det automatiskt, men inget händer. Den fungarar klockrent i iPhonen.

2. iCal strular något helt vansinnigt då jag kan ändra men inte spara tidszoner på MobileMe's hemsida. Kontot är förinställt (både under Account och Kalender) på amerikansk tid vilket gör att synkroniseringarna blir helt galna.

Jag har senaste versionerna av Mac OS X, iTunes, iPhone, etc.
Någon som upplevt liknande problem och har en lösning...
Tacksam för svar!

Vänligen Nisse

  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2008-07-11 19:25

Testa nu..

Jag har fått detta att fungera..

Det enda som inte funkar just nu är syncning av kalender & attgöra
Och att det i webgränssnittet inte går att gå in i telefonboken ..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-12 18:45

Hur gorde du för jag lyckas inte i Mail. För att lägga till ett mobileme-konto ska man skapa ett nytt av typen mobileme, men det finns inget sådant alternativ, bara pop, imap och exchange.... Dessutom har jag .mac kvar i mina inställningar. Trots att jag kör 10.5.4...
Skumt. Någon som råkat ut för liknande?

  • Medlem
  • Öckerö
  • 2008-07-12 23:15

Hej.

Jag har ett .mac konto som nu blivit mobileme.
På min gamla iphone så synkade jag ical via itunes. Men med 3G iphonen tänkte jag göra det via push. Fast jag lyckas inte synka ical med mobileme. Alla andra saker fungerar dock ej ical synk.
Den är aktiverad i systemintällningar och i inställningar i ical.
Men går jag in på mobileme så finns ingen av min information i kalendern.
Finns det någon som lyckats?
Tacksam för lite assistans.

Mvh
Fredric

Jag har samma problem som du Frecar, saker jag lägger in i iCal dyker inte upp varken i MobileMe eller i iPhone.
Hoppas det är ett tillfälligt problem, just nu när jag försökte kommer jag inte ens in i kalendern på MobileMe, de kanske är överbelastade.

Känns som att Apple har mycket problem just nu. Jag låter MobileMe vila några dagar och hoppas på att tjänsten börjar fungera som den ska.

  • Medlem
  • Öckerö
  • 2008-07-13 21:46

Tack för svar.
Skönt att det inte bara är jag som har problemet, då är det säkert hos apple felet är.
Men om ni skulle lyckas få det att fungera kan ni väl meddela det här och berätta hur ni gjorde, skulle uppskatta hjälpen:-)
Jag följer Sir Arthurs råd och låter det vila lite.

Jag kunde inte hålla mig så längre än en dag... Men nu fungerar iallafall kalendern för mig.

Dock vet jag inte hur jag ska få in mitt @me.com-konto i Mail... Nån som vet?

  • Medlem
  • Öckerö
  • 2008-07-14 23:46

Nu fungerar mitt med:-)

1
Bevaka tråden