Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem att starta Final Cut Express

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har fått problem att starta final cut express sedan jag avinstallerade Native Instruments Komplete 4 paket. Jag har avinstallerat och ominstallerat FCE utan framgång.

När jag försöker starta FCE ocg det står Loading audiofilters i FCE loggan så stannar den på Absynth FX och FM8 FX och vill att jag ska visa varplugindirectory finns. Eftersom jag avinstallerat det så finns det ju givetvis inte, jag trycker cancel och då får jag ett felmeddelande "Cant find FM8 Install dir" och fce hänger sig på startbilden.

Vad kan jag göra?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-12 23:15
Ursprungligen av wallraff:

Vad kan jag göra?

Defaultsvaret är att ta bort inställningesfilerna för FCE.Det finns beskrivet på nätet på flera ställen och borde inte vara så svårt att hitta. Det verkar vara något som hjälper mot det mesta.

Lycka till!

När du avinstallerade, är du säker på att du tog bort alla prefs-filer? De ligger i hemkatalog/bibliotek/preferences i en mapp som heter "Final Cut Express User data" Hela den filen måste bort, annars letar den efter samma saker som innan du gjorde om installationen. Direkt under hårdisken finns också en mapp som heter Bibliotek, i den finns mappen "Applications support" i den finer du ytterligare en mapp som har kopplingar till FCE. Om du känner dig osäker, radera dem genom att bränna ut dem på skiva eller spara på USB och sedan radera.

Steg 1 är att du helt nkelt raderar prefs-filerna på den första platsen jag beskrev, det kan mycket väl räcka.

Lycka till!

1
Bevaka tråden