Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook blir varm efter senaste uppdateringen

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vet inte om jag är nojjig eller kräsen men min dator har börjat bli varmare efter den senaste Mac OS X-uppdateringen.
Förr brukade datorn idla (ett fantastiskt verb) mellan 1800-2200, nu är det uppe i 3000.

Observera att jag har två Safarifönster uppe (och Quicksilver) nu och datorn står på 3367rpm

Jag är väldigt säker på datorn inte gick upp i varv förr med bara två fönster uppe i Safari.

Ursprungligen av lostdetective:

Jag är väldigt säker på datorn inte gick upp i varv förr med bara två fönster uppe i Safari.

Förr kanske det inte var lika varmt i omgivningen..

Ursprungligen av Simon Templar:

Förr kanske det inte var lika varmt i omgivningen..

Ha-Ha, jag har nog uteslutit den teorin då jag har samma temperatur i rummet under vintern som sommaren.

Ursprungligen av lostdetective:

Ha-Ha, jag har nog uteslutit den teorin då jag har samma temperatur i rummet under vintern som sommaren.

Låter märkligt...

Ursprungligen av Simon Templar:

Låter märkligt...

Märkligt?

Ursprungligen av lostdetective:

Märkligt?

Ja eller sitter du hela tiden i ett 100-igt klimatkontorllerat rum med datorn?

Ursprungligen av Simon Templar:

Ja eller sitter du hela tiden i ett 100-igt klimatkontorllerat rum med datorn?

Kanske det. Eller så har jag en t-e-r-m-o-m-e-t-e-r som säger att det är 20 grader
och att det alltid är 20 grader.

Om du inte har något att komma med till diskussionen avråder jag dig från att ens skriva något och använda din dyrbara tid för något annat än att spamposta i diskussioner som denna.

Ursprungligen av lostdetective:

Kanske det. Eller så har jag en t-e-r-m-o-m-e-t-e-r som säger att det är 20 grader
och att det alltid är 20 grader.

Men det förstår väl vem som helst att det blir varmare i rummen på sommaren om det inte är 100%-igt klimatreglerat, och kanske är din termometer T-R-A-S-I-G?

Spamposta? Skärp dig..

Senast redigerat 2008-07-13 01:45
Ursprungligen av Simon Templar:

Men det förstår väl vem som helst att det blir varmare i rummen på sommaren om det inte är 100%-igt klimatreglerat, och kanske är din termometer T-R-A-S-I-G?

Spamposta? Skärp dig..

Och så fortsätter du.
Jag säger det såhär så du förstår:

Jag skulle nog kännt av ifall temperaturen gått upp i mitt rum och aldrig tagit upp denna diskussion för ifall det hade vart så som du säger så hade jag övervägt den möjligheten,
men nu är det så att jag går runt i kallingar och t-shirt året om i mitt rum/lägenhet så jag t-r-o-r inte på att det beror på temperaturen i huset. Då är det väl 100%-ig klimatreglerat. Kan du sluta nu?

Det kan ju vara rumstemperaturen som har stigit. Det kan vara värt en titt i Aktivitetskontrollen och se ifall det är någon process som använder väldigt mycket CPU.

1. Jag har ingen Macbook Pro
2. Min dator är inte kokhet

Ursprungligen av lostdetective:

1. Jag har ingen Macbook Pro
2. Min dator är inte kokhet

Jag vet, med det finns en del tips i denna tråd...

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2008-07-10 20:53

På min pendlar båda CPU mellan 10-15%. Fläktarna går för fullt hela tiden. Nästa gång blir det ingen budgetdator. Får satsa på Pro nästa gång.

Min Mac Book Pro har också börjat gå varm efter sista uppdateringen och har inte nån nämnvärd belastning på processorn för att starta fläktarna.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-07-13 01:20

samma gäller min macbook.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-07-13 02:08

Det här är ett reellt problem. Min MacBook C2D 2.0 GHz har också blivit funky efter senaste uppdateringen. Står i princip alltid och väser med fläkten på högvarv.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-07-20 13:18

Jag kan i alla fall bidra med någon konstruktivt till tråden.

Jag uppgraderade MacBooken ordentligt igår. Köpte en 320 Gb Samsung-hårddisk, ett 2 Gb Mac-certifierat SODIMM-minne tillverkat av Corsair och slängde in OS X 10.5 Leopard. Till min förvåning har fläkten återgått till det normala nu.
Fläktrusandet kanske bara är Apples grymma men subtila sätt att säga åt gamla Tiger-användare att uppgradera! ^^

1
Bevaka tråden