Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför får jag det inte att fungera?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är ny på Mac men har införskaffat mig en macbook, mac OS X, där jag surfar med Safari.
Häromdagen loggade jag (i all min tristess) in på spelsajten blip.se - ditt vardagsrum på nätet
för att spela Jeopardy, ett spel som kräver både java, flash och shockwave. Java och flash har jag sedan innan men inte shockwave. Jag installerade shockwave (version 11
, full version) men får det ändå inte att fungera. När jag surfar in på Adobe - Test Adobe Shockwave and Flash Players för att testa flash och shockwave fungerar det dock utmärkt. Men, i Jeopardy blir det problem, antingen avslutas Safari och alla fönster stängs ner med ett meddelande som säger att "problemet kan ha orsakats av insticksfilen IMLLib". Eller (det vanligaste) så får jag se första animationen där programledaren hälsar välkommen, och jag får fram en ruta där man ska starta spelet och där kommer upp en ruta med "Shockwave error. This movie has errors that have caused playback problems.
Shockwave is unable to continue".

Jag vore tacksam för hjälp. Det handlar givetvis inte om att jag absolut måste kuna spela Jeopardy utan en principsak att man ska kunna känna att ens nya dator fungerar på ett tillfredställande sätt.

mvh / daniel

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-07-11 12:55

Prova med FireFox istället. Kan lösa ditt problem.

Tack.
Provade med Firefox men samma sak händer där, "this movie has errors that hace caused playback problems. Shockwave is unable to continue"

Bör man prova en tidigare version av shockwave?, eller ligger problemet kanske egentligen någonannanstans.

1
Bevaka tråden