Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone OS 2.0 är knäckt!

Tråden skapades och har fått 52 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Gizmodo rapporterar att nya iPhone redan är knäckt och att iPhone Dev Team kommer släppa Pwnage tool väldigt snart.

Så ni som vill importera eller köpa billigaste möjliga abonnemang (Totalkostnad med vännerabonnemanget 59*18+4200) hos telia och sedan använda telefonen med en annan operatör kommer kunna göra det!

Källa: IPhone 2.0 Unlock: iPhone OS 2.0 Unlocked (YES!)

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-07-10 23:05

Fan vad najs!!!!!!!!!! Då är det bara att dra o köpa en nu då!(Från utlandet)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-07-10 23:15

Nice och kan jag putta in 2.0 på min gamla iPhone eller funkar det bara på den nya?

Ursprungligen av Matsaki:

Nice och kan jag putta in 2.0 på min gamla iPhone eller funkar det bara på den nya?

Det fungerar på din gamla, han som skrivit artikeln beskriver hur han testade det på sin gamla iPhone som hade en beta-version av OS 2.0

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-07-10 23:38
Ursprungligen av PsychoSaurus:

Det fungerar på din gamla, han som skrivit artikeln beskriver hur han testade det på sin gamla iPhone som hade en beta-version av OS 2.0

Dubbel Nice. Bara vänta till dom släpper hacket då

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-10 23:23

Killarna är magiska. Jag bugar.

Men det gäller väll inte 3g iphones utan bara 2g (classic) med 2.0 os eller hur?

Inte lura folk att köpa , än....

Ursprungligen av PsychoSaurus:

Gizmodo rapporterar att nya iPhone redan är knäckt och att iPhone Dev Team kommer släppa Pwnage tool väldigt snart.

Så ni som vill importera eller köpa billigaste möjliga abonnemang (Totalkostnad med vännerabonnemanget 59*18+4200) hos telia och sedan använda telefonen med en annan operatör kommer kunna göra det!

Källa: IPhone 2.0 Unlock: iPhone OS 2.0 Unlocked (YES!)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-11 00:44

Ja, det gäller ju inte iPhone 3G. Jag behöver jailbreaka den dessutom, utan att hittat var. Den gillar inte mitt nuvarande SIM-kort efter uppdateringen Gizmodo länkade till.

Om det visar sig att 3G'n kan låsas upp och köras hos andra operatörer blir det nog en ny direkt från frankrike om ett par veckor.

det verkar ju bara vara gizmodo som bekräftar detta vilket man inte bör lita helt på.

jag hoppas dock att det är sant. men det verkar lite för bra...

Jag säger som tidigare talare, lung och fin nu. Det är OS 2.0 och inte 3G Phonen de pratar om....

Jag bor i Tyskland och har en iPhone genom T-Mobile så jag har länge väntat på OS 2.0, men testar jag att uppdatera min iPhone via iTunes händer inget. Har OS 2.0 verkligen släppts???

/Carl

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-11 07:59

Nja släppts har det väl inte men det finns på deras server att ladda ner. Den släpps väl idag.

//Rob

aha ok. Jag tycket jag läste nånstans (på macworld.se tror jag...) att det fanns att ladda ned från deras server så jag började ju undra....bara att vänta vidare då.

Tack för info!

/Carl

God morgon gott folk!
Måste fråga en sak som längre intresserat mig ang. upplåsning av iPhone.
Om jag ex. köper en från utlandet, tar in den till sverige och låser upp den - hur blir det då med det tecknade abonnemanget? Hur blir det med betalning? Bryts hela kontraktet direkt vid upplåsen eller betalar man bara den fasta mån.avg. samtidigt som man kör på sin önskade operatör här hemma?

Daniels: Kontraktet upphör inte att gälla bara för att du knäcker en telefon och kör en annan operatör. Istället kan du bli sittande och betala för två abonnemang.

Ursprungligen av Joacim Melin:

Daniels: Kontraktet upphör inte att gälla bara för att du knäcker en telefon och kör en annan operatör. Istället kan du bli sittande och betala för två abonnemang.

Mm, precis vad jag misstänkte.
Blir inte det alternativet antagligen dyrare i längden isf?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-11 09:20
Ursprungligen av daniels:

Mm, precis vad jag misstänkte.
Blir inte det alternativet antagligen dyrare i längden isf?

Om du skaffar 2 abonnemang blir det så klart dyrt och det lönar sig inte. Det är därför det är intressant om man kan köpa en iPhone utan kontrakt och helst också olåst så att man kan använda vilket abonnnemang som man själv vill. Köper man den låst hoppas man att man kan kunna hacka den och låsa upp den.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 09:18

Finns de inte till kontantkort i Frankrike och Italien?

Och sen skulle ju konsumentverket kika på hur detta med långa abonnemang verkligen är ok... Finns på SVTplay om detta...

Hur är det Schweiz? Är telefonerna låsta där eller är det precis som i Frankrike?

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-07-11 12:38

Marcus@

iphone 3g är låst till swisscom men när du köper den i butiken så kan du välja att inte ha abonnemang. men om det nu skulle gå att jailbreaka iPhone 3g så skulle schweiz vara det bästa köpet. Tror priset på 8gb ligger på 3700kr.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-11 13:09

Kommer inte att köpa den nu i alla fall väntar och se har inte så bråttom
är inte så pryltokig så jag måste köpa så fort det kommer nåt nytt.:tveksam:
Men ni som vill göra så är det upp till er annars blir det ju igen utveckling vidare
om ingen köper det.;)

Ursprungligen av Peo:

Kommer inte att köpa den nu i alla fall väntar och se har inte så bråttom
är inte så pryltokig så jag måste köpa så fort det kommer nåt nytt.:tveksam:
Men ni som vill göra så är det upp till er annars blir det ju igen utveckling vidare
om ingen köper det.;)

Förnekelsestadiet - been there, done that

Nu längtar jag bara tills pwnagetool släpps fritt!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-07-11 14:32
Ursprungligen av FillilutteN:

Förnekelsestadiet - been there, done that

Nu längtar jag bara tills pwnagetool släpps fritt!

Borde komma snart. 2.0 officiellt ute enligt Macrumors

Apple Releases Official iPhone 2.0 Firmware - Mac Rumors

Instämmer med Peo, förutom att jag är pryltokig, men annars så (;

Hoppas ni som har koll/är snabba langar upp url när det finns något program släppt från dev team (:

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-11 14:14
Ursprungligen av FillilutteN:

Instämmer med Peo, förutom att jag är pryltokig, men annars så (;

Hoppas ni som har koll/är snabba langar upp url när det finns något program släppt från dev team (:

Ha ha är nog pryltokig med, men försöker hålla mej i skinnet har köpt en del som
man ångrar idag men så är det hoppas man blir lite klokare inte har så brått utan tänka efter först innan.;)

När pwnage tool släpps kommer appstore se en markant försäljning av Super Monkey Ball

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-07-11 14:40
Ursprungligen av mackeswissman:

När pwnage tool släpps kommer appstore se en markant försäljning av Super Monkey Ball

Man får shoppa loss ordentligt då

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2008-07-11 16:17

Om man köper en iPhone från Telia idag, och sedan säger upp abonnemanget direkt, vad har Telia då för straffavgifter på detta? Finns det något skrivet om detta?
I USA har jag förstått att straffavgiften är $175 men man måste också lämna tillbaka telefonen.

Är det nån som säljer falskleg som man kan köpa telefonen på?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-11 16:25
Ursprungligen av joppz:

Om man köper en iPhone från Telia idag, och sedan säger upp abonnemanget direkt, vad har Telia då för straffavgifter på detta?

Testa vettja.

Bevaka tråden