Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra fodral till Macbook - tips?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mönsterås
  • 2008-07-11 11:23

Har nu lagat min Macbook för 2a gången. Sprucket topcase. Ett tips jag fick efter rep var att skaffa en vettig väska att förvara den i, som jag kan använda även när jag har den i knät. Och som skyddar när man stänger den - enligt honom huvudorsak till problemet. Grabben har en Macbook med "fodral" som i princip spänner fast Macbooken och ven skapar ett litet mellanrum när man stänger den. Verkar vettigt. Nån som har andra tips innan jag beställer? Finns den något vettigt "hardcase" tex?
Skulle gärna vilja slippa laga den en 3e gång nu...

/Uffe

hurdå skapar ett mellanrum när man stänger den? bild?

  • Medlem
  • Mönsterås
  • 2008-07-11 14:41

Inte så avancerat som det låter. Det är elastiska band i varje hörn på "fodralet" - de bildar samtidigt en distans mellan locket och "topcase".... Tydligen avhjälper det en del av problemet...

ah vänta är det som två sneda band om hörnen när man öppnar den? så det sitter alltid på?

på vilket sätt uppstår annars problem?

  • Medlem
  • Mönsterås
  • 2008-07-11 21:25

Precis. Det funkar klockrent för grabben. Har faktiskt beställt ett sådant nu på Apple Store.

Kanske lite sen men...
Jag har klämt på Crumpler's Hard Suit 13", den är hård och verkar vara rätt så tålig. Ska själv införskaffa en.

jag har något från Crumpler Av mikrofiber som jag lägger på tangentbordet när jag stänger den. Ska tydligen minska risken för både sprickor och märken i skärmen av tangenterna om man råkar trycka till den ihopfälld. Kostar 100-200kr på de flesta ställen och är ett bra komplement till min neoprenesleeve från Walk on water. Jag är nöjd iaf.

Ursprungligen av langby:

jag har något från Crumpler Av mikrofiber som jag lägger på tangentbordet när jag stänger den. Ska tydligen minska risken för både sprickor och märken i skärmen av tangenterna om man råkar trycka till den ihopfälld. Kostar 100-200kr på de flesta ställen och är ett bra komplement till min neoprenesleeve från Walk on water. Jag är nöjd iaf.

Eller så kan man ju klippa till ngt av blå microfiber-trasa.
Köpte tre stycken för 40:-, en av dem var perfekt för mellanlägg.

jag har alltid pappret som man fick med datorn när jag tar den med mig.. men jag köpte faktiskt ett huzzk eller hur det nu var... gummi-mönster på utsidan..

Welcome to Softline UK

jag behövde något som skyddade mot fukt, det regnar så jäkligt i holland..vet inte hur det kan hjälpa med de där banden men skärmen kan ju knappast bli skevare ändå..

Jag tipsade i en annan tråd om hårda skal:

99.se - Visa inlägg - Är Mac värt pengarna?

1
Bevaka tråden