Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är detta lagligt att göra på sin hemsida?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag håller på att skapa en hemsida.

På min hemsida skulle jag vilja länka till andra ställen på internet där "jag är".

Kan jag då göra så här, ta en liten bild på hemsidan och lägga upp den på min egen? (Eller bryter detta mot någon trevlig liten lag?)

Senast redigerat 2008-07-10 21:56

jag tror inte de e nån copyright på sånt... du kan ju emaila administratörerna på sidorna o fråga dom.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-11 07:36

Jag tror inte det bryter mot någon lag. Men många föredrar att man använder deras banner-knappar när man länkar till dem. Vissa kan ha det som villkor. Kollar om de har någon information om just när det gäller länkning till deras hemsida. Annars maila dem och fråga.

Tack för era svar. Jag mailar och frågar.

Ursprungligen av martin_stenmark:

Tack för era svar. Jag mailar och frågar.

Posta gärna svaret här så vi alla vet!

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2008-07-11 19:38

Snarare skulle du väl få betalt i reklamsyfte när du länkar till deras sida. Ligger mer närmare än de skulle åtala dig.

Ursprungligen av Tjarven:

Snarare skulle du väl få betalt i reklamsyfte när du länkar till deras sida. Ligger mer närmare än de skulle åtala dig.

Känner personligen att det kanske är lite så som du säger. Men mina personliga tankar om petitesser har tidigare skapat förvirring och felbedömningar.

Från fotosidan:

Ursprungligen av Erik:

Det går bra, tack för länkning!

1
Bevaka tråden